نشست ازدواج سالم با پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز برگزار شد

نشستی با موضوع ازدواج سالم با پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز به مناسبت هفته جوان در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست، دکتر بیانه عبدالله زاده از اساتید هیئت علمی گروه روانشناسی واحد بوکان در رابطه با ازدواج سالم، شرایط پیش از ازدواج و بیماری ایدز مطالبی بیان کرد.

وی در ادامه افزود: ازدواج هایی که بر اساس باورهای نادرست و بدون آگاهی، احساس نیاز و شناخت انجام می شود بسیار خطرناک بوده و احتمال شکل گیری یک رابطه نامناسب را بین زوجین فراهم می کند.

دکتر عبدالله زاده در ادامه در خصوص شرایط ازدواج تاکید کرد که آمادگی برای ازدواج شرط بسیار مهمی بوده که بلوغ جسمی، فکری و شکل گیری هویت اصلی فرد در آن نقش اساسی را ایفا می کند.

این عضو هیئت علمی در ادامه افزود : کسانی اهدافشان نامشخص است و بدون احساس نیاز و داشتن هدف در زندگی ازدواج می کنند در آینده دچار مشکلات متعدد در رابطه با همسر خود خواهند شد و احتمال بروز آسیب اجتماعی طلاق را افزایش خواهد داد.

در ادامه عبدالله زاده به بیماری ایدز اشاره نمود و افزود : ایدز امنیت همه جهان را بخطر انداخته است. و باید بحث آموزش و پیشگیری در خصوص این بیماری جدی گرفته شود.

وی در ادامه افزود : ایدز بیماری نوپدیدی است که در صورت عدم توجه به آن سریعا درجامعه گسترش میابد. این بیمادی از طریق روابط جنسی سرنگهای آلوده و از مادر به جنین انتفال می یابد .

در این نشست در رابطه با خانواده و آئین همسر داری مطالبی برای حاضران ارائه شد و در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

کد خبر: 936504

وب گردی

وب گردی