هفت هزار عنوان جدید کتاب خارجی در غرفه‌ی شهر کتاب

مدیر بخش کتاب‌‌های خارجی شهر کتاب گفت: این انتشارات با هفت هزار عنوان کتاب جدید که مربوط به سال‌‌های 2014 تا 2018 است در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری و ‌رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدرضا مهدی‌زاده اظهار کرد: به غیر از این تعداد، ده هزار عنوان کتاب خارجی مربوط به سال‌‌های 2005 و 2013 نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

مهدی‌زاده افزود: کتاب‌‌های ارایه شده از سوی بخش خارجی شهر کتاب در زمینه‌‌های علوم انسانی، رمان و ادبیات، تاریخ، نقاشی، معماری و... است.

وی افزود: بیشترین عناوین کتاب خارجی که از سوی شهر کتاب در نمایشگاه امسال ارایه شده در حوزه‌‌های ادبیات، رمان و هنر می‌‌باشد.

مهدی‌زاده ادامه داد: در حوزه‌ی رمان سه هزار عنوان کتاب خارجی جدید و در حوزه هنر نیز دو هزار عنوان کتاب خارجی جدید در غرفه‌ی کتاب شهر نمایشگاه امسال ارایه شده است.

مدیر بخش کتاب‌‌های خارجی شهر کتاب در پایان تحقیقات در نظر گرفته شده برای متقاضیان کتاب خارجی در غرفه‌ی کتاب شهر را بین 20 تا 70 درصد عنوان کرد.

**ارائه تخفیف ٣٠ درصدی به معلمان در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی

به مناسبت همزمانی روز پاسداشت مقام معلم و افتتاح سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی ٣٠ درصد تخفیف برای معلمان در نظر گرفته است.

فرهنگیان به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بوده و با تربیت نسل‌های سوم، چهارم و پنجم انقلاب، جایگاه ویژه‌ای در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند. از این‌رو انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نظر دارد با ارائه ٣٠ درصد تخفیف برای این قشر در نمایشگاه کتاب، ضمن کمک به تامین پشتوانه محتوایی آنان به ویژه در حوزه تاریخ انقلاب، معلمان را برای پرورش هرچه بهتر نسل‌های بعدی انقلاب یاری نماید.

بر این اساس فرهنگیان می‌توانند با حضور در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به آدرس شبستان، راهروی 24، غرفه 2 و با ارائه کارت شناسایی خود (کارت شناسایی فرهنگیان)، محصولات این غرفه را با تخفیف ٣٠ درصدی تهیه کنند.

ضمنا یادآور می‌شود مهلت زمانی برای دریافت تخفیف توسط معلمان، از 12 تا 14 اردیبهشت‌ماه، به مدت 3 روز خواهد بود.

**تاچ»؛حرکتی نو در جهت اطلاع‌رسانی مردم


علی اکبر تورانیان، مدیر کمیته‌ی اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب درباره‌ی شیوه‌ی اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان گفت: نیروهایی که برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه انتخاب شدند، نیروهایی کارآزموده، کتابخوان و مسلط به حیطه‌ی نشر هستند. پیش از نمایشگاه طی برگزاری همایشی یک روزه با کارشناسان زمینه های مختلف کتاب‌شناسی، اطلاعات و آگاهی بهتری به نمایشگاه آموزش داده شد.

تورانیان ادامه داد: در روز افتتاحیه‌ی نمایشگاه، نیروهای اطلاع‌رسان مانوری را در تمام نمایشگاه انجام دادند و با تمامی غرفه‌ها و غرفه‌داران آشنا شدند تا در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی همچون سال‌های گذشته موفق عمل کنند، چراکه؛ اطلاع‌رسانی، پیشانی یک نمایشگاه است.

وی همچنین درباره‌ی دریافت نقشه‌ی راهنما برای اطلاع‌رسانی بازدیدکنندگان از نمایشگاه اظهار کرد: ما در تمام نمایشگاه 159 نیرو اطلاع‌رسان داریم که در بخش محیطی، 17غرفه و در بخش سالن‌ها 16غرفه حضور دارند و اکثر غرفه‌های اطلاع رسانی در ورودی هر سالن مستقر شده‌اند که در هر غرفه حدود دو تا پنج نیرو برای اطلاع‌رسانی به بازدید کنندگان حضور دارند.

وی ادامه داد: کار جدید و جالبی که ما امسال در نمایشگاه انجام داده‌ایم، ایجاد کیوسک‌هایی به نام«تاچ» است که ما سعی کردیم با تکنولوژی‌های روز اطلاع‌رسانی را برای مردم راحت‌تر کنیم و مردم با ارائه به کیوسک‌ها، خودشان می‌توانند نیازها و اطلاعات ناشری و کتابی خود را برطرف کنند. تعداد 30 کیوسک برای این کار در نظر گرفته شده است.

علی اکبر تورانیان در پایان گفت: من از مسئولان نمایشگاه درخواست می‌کنم که برای برگزاری نمایشگاه مطلوب برنامه‌ریزی‌های مربوطه پس از پایان هر نمایشگاه انجام شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

500

کد خبر: 936692

وب گردی

وب گردی