کارآمدی نیاز امروز آموزش عالی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: امروز صنایع فرهنگی بیش از صنایع سخت افزاری مورد نیاز کشور است. اقتصاد، فرهنگ، ارتباطات و سلایق فرزندانمان را نباید بیگانگان طراحی کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درجمع اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، گفت: مقام معظم رهبری در سال 93 سیاست های کلی علم و فناوری را اعلام فرمودند که در آن تحصیلات تکمیلی رکن اصلی سیاست ها بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه امپراتورهای جهانی و تجاری در اقتصاد دانش بنیان درحال بروز و ظهور هستند، افزود: رشد و توسعه آموزش عالی خصوصاً در تحصیلات تکمیلی در کنار گسترش فناوری اطلاعات، موتور نوآوری اقتصاد دانش بنیان به شمار می رود که خود یکی از عناصر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: براساس گزارش یونیسف، توامان شدن اقتصاد و علم، دسترسی گسترده به آموزش عالی در کنار دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهارت نیروی انسانی، توسعه پایدار، تحقیق در علوم مهندسی و تجاری سازی از پایه های اقتصاد دانش بنیان است. بنابراین نمی توان بدون دسترسی گسترده به آموزش عالی وارد عرصه اقتصاد دانش بنیان شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه دنیای جدید، دنیای حاکمیت فرامرزی است، افزود: فضای سایبری بیش از آنکه تکنیک بخواهد، محتوا می خواهد و محتوا بیش از آنکه تراوشات ذهنی انسانها را بخواهد، آموزش را چگونه تولید کردن و اینکه چه چیز و چرا باید تولید شود، می خواهد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه نسبت به آینده جوانان مسئول است، گفت: امروز صنایع فرهنگی بیش از صنایع سخت افزاری مورد نیاز کشور است. اقتصاد، فرهنگ، ارتباطات و سلایق فرزندانمان را نباید بیگانگان طراحی کنند. فرزندان ما نباید از بدو تولد در بستر برنامه هایی که برایمان طراحی کردند، قرار بگیرند. باید تحقیق و تدبیر کنیم و با همدلی و همفکری حرکتی رو به جلو را رقم بزنیم و جلوه دیگری از کارآمدی را در آموزش عالی نشان دهیم.

دکتر طهرانچی با تأکید بر تکیه آموزش عالی بر نیروی انسانی کارآمد، افزود: کارآمدی نیاز امروز آموزش عالی است و کارآمد سازی از تغییر الگوهای ذهنی حاکم بر اداره آموزش عالی حاصل خواهد شد. باید به نیروی انسانی تکیه کنیم و اگر در این زمینه غفلت کنیم، قطعاً نسبت به آیندگان مسئول خواهیم بود.

202

کد خبر: 949468

وب گردی

وب گردی