آمریکا پیرو رژیم صهیونیستی است

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه یک توطئه بین المللی توسط رئیس جمهور آمریکا در حال اجرا شدن است گفت: ما باید این مسئله را بدانیم که آمریکا سیاست واحدی در خصوص منطقه ندارد و تنها دنباله رو سیاستهای رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسکانیوز، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران ظهر امروز در نشستی پیرامون مسئله فلسطین به عنوان اولین مسئله جهان اسلام اظهار داشت: ما در مرحله سختی در جهان عرب و اسلام قرار داریم و حجم توطئه ها علیه فلسطین زیاد شده است. بنابراین بسیار مهم است که راجع به این مسئله صحبت های بیشتری داشته باشیم و افکار عمومی را در خصوص آنچه که در فلسطین می گذرد آگاه کنیم.

سفیر فلسطین در ایران گفت: جهان اسلام نباید به طور ساده با مسئله فلسطین برخورد کند، گام اول توطئه دشمنان علیه ما در ۱۸۹۷ در شهر بازل سوئیس و در اولین کنفرانس صهیونیسم آغاز شد و هرتزل پدر صهیونیسم گفته بود که اگر کسی تا ۵۰ سال آینده زنده باشد تشکیل دولت اسرائیل را خواهد دید و همینطور هم شد.

زواوی با بیان اینکه متاسفانه پروژه صهیونیستی شدن با موفقیت انجام شد و آنها توانستند در خاک فلسطین دولتی را تشکیل دهند، اظهار داشت: دو جریان در میان مقامات رژیم صهیونیستی وجود دارد که یکی از آن جریان را نتانیاهو رهبری می کند و به دنبال تشکیل اسرائیل بزرگ است و جریان دیگر را شیمون پرز دنبال می کرد که می گفت اسرائیل چرا باید روی به درگیری و مبارزه بیاورد در حالی که می تواند به لحاظ اقتصادی و تکنولوژی بر تمام کشورهای منطقه سیطره داشته باشد و مردم آن کشور را کارگران خودش کند.

وی افزود: شرایط ما در جهان اسلام متاسفانه بسیار بد است چرا که برخی از کشورهای اسلامی به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده اند که این اقدام آنها به لحاظ شرعی حرام محسوب می شود و باید با هر کسی که آن رژیم را مشروع حساب می کند و با آن رژیم همکاری دارد، مبارزه کنیم.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه یک توطئه بین المللی توسط رئیس جمهور آمریکا در حال اجرا شدن است ادامه داد: ما باید این مسئله را بدانیم که آمریکا سیاست واحدی در خصوص منطقه ندارد و تنها دنباله رو سیاستهای رژیم صهیونیستی است.

زواوی گفت: اگر تنها ۱۰ کشور اثرگذار در جهان اسلام جمع شوند تا مشکلات کشورهای اسلامی را حل و فصل کنند، قطعاً می توانند چنین کاری کنند اما متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی چنین کاری را انجام نمی دهند.

وی افزود: ما باید آب رودخانه را به جریان اصلی خود بازگردانیم و همه تفنگ ها را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه برویم و من بار دیگر تاکید می کنم که اعتقاد کامل دارم که رژیم صهیونیستی روزی از بین خواهد رفت همانطور که امام راحل انقلاب اسلامی ایران هم در این موضوع تاکید داشت که رژیم صهیونیستی باید از بین برود.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه فلسطین متعلق به همه مسلمانان، مسیحیان و آزادگان جهان هست و خواهد بود، اظهار داشت: فلسطین سرزمین مقدسی است که پیامبر اکرم (ص) از این سرزمین به معراج رفت و حضرت مسیح (ع) روزی به این سرزمین بازگشت خواهد داشت. جهان اسلام درگیر مشکلات درونی خودش شده است و در این شرایط رژیم صهیونیستی در حال نظاره کردن درگیری مسلمانان با خودشان است و تا زمانی که ما همه تفنگ ها را به سمت آن رژیم نشانه نرویم، این وضعیت و مشکلات پابرجا خواهد ماند.

زواوی افزود: امام راحل با ابتکاری که داشتند، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که این نشان از افق دیدگاه ایشان را داشت.

وی گفت: ترامپ از تاریخ و قوانین بین المللی چیزی نمی داند و عملکرد وی این موضوع را به روشنی بیان می کند. چرا که او تنها دنبال کننده و مطیع سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه است.

سفیر فلسطین در ایران در پایان با بیان اینکه ما در ایران و در مملکتی زندگی می کنیم که مسئله فلسطین، مسئله اول آن است اظهار داشت: ترامپ هر روز تصمیمات جدیدی علیه ایران وضع می کند و تمام تلاش خود را برای محدودکردن و تحت فشار قرار دادن ایران به کار می بندد که این به دلیل آن است که تنها صدای مخالف پروژه صهیونیستی در منطقه ایران است و برای همین باید تاوان و هزینه گزاف ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را بپردازد.

منبع: مهر

305

کد خبر: 951123

وب گردی

وب گردی