استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، سالروز آزادسازی خرمشهر، هشدار فرماندار کرج درباره تاخیر درانتخاب شهردار، تقلای شورای شهرها برای عبور از بحران کم آبی، ماجرای انتخاب شهردار بوشهر، افزایش تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس و ادامه همکاری های اروپایی ها در پروژه های استانی کشور و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

خرمشهر؛ از مقاومت تا پیروزی

جوروند با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سال 61 مقدمه ای در رابطه با آزادسازی خرمشهر وجود دارد که به آن کم پرداخته شده و آن مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر در آن روزها بود.

وی افزود: خرمشهر به نحوی اسیر بعثی ها بود و نمی توان دلاوری های مردم طی 45 روز مقاومت در مقابل بعثی ها را نادیده گرفت.

جورند ادامه داد: قسمت عمده ای از مقاومت و حمایت مردم بود که شامل شدند از زنان، کودکان و نوجوانان که متاسفانه مقاومت آنها نادیده گرفته شده است.

yon.ir/05f3z

چابهار در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

علی اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آمریکا به دنبال آن است تا به نوعی خود را کشور برتر جهان معرفی کند و تن به پذیرش هیچ قائله ای ندهد.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: این اولین بی احترامی به حقوق و قاعده بازی در عرصه بین المللی که از سوی آمریکا رخ داده با واکنش کشورهای اروپایی و غربی مواجه شده است، زیرا خروج از برجام یعنی خروج از کار جمعی، خروج از پایبندی به تعهدات و رفتارهایی که اقتضای جهانی و کار جمعی است.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان افزود: اگر امروز به نوعی برجام پاره می شود این حرکت مشاور حقوقی و وکیل ترامپ شبیه یک نوع آب دهان انداختن به چهره تمام هم پیمانانش نه صرفا پاره شدن برجام است؛ امروز بازی با اعتبار کشورها موضوعیت پیدا کرده فلذا فصل جدیدی از روابط ، از نوع هم اندیشی جهانی و از نوع اعتبارزایی اقتضا می کند و جهانیان به دنبال آن باید باشند که چگونه می توانند از اعتبار خویش در مقابل حرکت آمریکا صیانت کنند.

yon.ir/5HF97

هشدار فرماندار کرج درباره تاخیر درانتخاب شهردار

سیروس شفقی فرماندار ویژه کرج در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: همه باید در وهله اول به اختیارات شوراها احترام بگذاریم اما موضوع انتخاب شهردار هم انتظار به حق مردم است.

وی ادامه داد: شهروندان کلانشهر کرج با توجه به اهمیت این شهر و همچنین با توجه به این که کوتاهترین و کوچکترین وقفه در انتخاب شهردار می تواند مشکلاتی را برای کرج به وجود بیاورد این حق را دارند تا انتخاب شهرداری توانمند را در کوتاه ترین زمان به ویژه در یک فضای آرام و بدون تنش شاهد باشند.

yon.ir/xrDxA

تصمیم هیات حل اختلاف برای انتخاب شهردار بوشهر لازم الاجراست

ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه هیات مرکزی حل اختلاف هنوز رای خود را در خصوص شهردار بوشهر اعلام نکرده در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: ما منتظر اعلام این رای هستیم، متاسفانه تاکنون پاسخی به ما داده نشده و هیات مرکزی حل اختلاف هنوز جلسه ای درباره این موضوع تشکیل نداده است و مشخص نیست این رای تا چه تاریخی اعلام خواهد شد.

دهدار افزود: جلسه ی شورای شهر برای تعیین تکلیف موضوع شهردار جدید موکول به بعد از اعلام رای این هیات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم هیات حل اختلاف فصل الخطاب و برای همه لازم الاجراست و اگر نظر این هیات علیه نظر شورای شهر بود، شورا باید گزینه ی دیگری را برای تصدی گری منصب شهرداری بوشهر معرفی کند.

yon.ir/BGY8z

تقلای شورای شهر اصفهان برای عبور از بحران کم آبی

علیرضا نصراصفهانی نائب رئیس شورای شهر اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: از سال های گذشته بحث بحران آب مطرح بوده است و در حال حاضر شورای شهر به عنوان یک نهاد مطالبه گر از سوی مردم این موضوع را دنبال کرده تا بتواند برای این موضوع به یک راه حل صحیح برسد.

نائب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: از زمان مطرح شدن بحث بحران آب ستادی به عنوان ستاد خشکسالی از سوی شورای شهر مطرح شد که مرتب در مباحث مختلف در این ستاد فعالیت دارد و یکی از این موارد بحث های شهرداری بوده که شهرداری به عنوان یک مصرف کننده بزرگ برای آبیاری فضای سبز ورود پیدا کرده و در چند حوزه برای مقابله با خشکسالی فعالیت هایی را انجام داده است. یکی از این حوزه ها آن است که شهرداری از فضای سبز افقی به سمت فضای سبز عمودی پیش برود؛ به آن معنا که تلاشمان بر آن باشد تا یک مقدار از کاشت چمن پرهیز کرده و به سمت کاشت درخت برویم زیرا نیاز آبی درخت کمتر است.

yon.ir/6Q90i

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های خوبی جهت توسعه استانداردهای حکمرانی ملی و محلی دارد

محمدشریف شاهی مشاور امور شفافیت و مبارزه با فساد شهردار اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در شهرداری اصفهان توجه ویژه ای به شفافیت کارکردی می شود؛ به آن معنا که شفافیت ابزاری در جهت حکمرانی خوب محلی و محدودکننده فساد قلمداد می شود.

وی مهمترین ابزار در جهت شفافیت شهرداری اصفهان را بازمهندسی و ارتقا سازو کارهای اداری و خدمت رسانی این سازمان دانست و ادامه داد: این موضوع به آن معنا است که درصدد هستیم تا در یک فرآیند گام به گام هرچه بیشتر خدمات رسانی شهرداری را به سامانه های هوشمند الکترونیکی بسپاریم تا با مواجهه و حضور کمتر عامل انسانی از اشتباه محاسباتی و خطاهای عمدی جلوگیری شود؛ همچنین با سرعت بیشتر خدمات را ارائه و رضایت بیشتر شهروندان را جلب کنیم.

شاهی تصریح کرد: به عنوان مثال درصدد هستیم تا سامانه معماری و شهرسازی اصفهان که ابزاری شفاف جهت پیش محاسبه صدور پروانه ساختمان و... را به سامانه های هوشمند ارتقا دهیم تا اساسا پروانه ساختمان را با کمترین مداخله عامل انسانی و در کمترین زمان صادر کند.

yon.ir/03me6

استاندار ایلام: تعصبات دیرینه باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استان های زاگرس نشین و استان های توسعه نیافته از جمله استان ایلام جزو این استان ها هستند که در این استان تعصبات قوم گرایی شدیدی در میان عموم مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک فردی که قصد صرف سرمایه خود در استان را داشته باشد از افراد خود در این سرمایه گذاری می خواهد استفاده کند در صورتی که اگر کارخانه هایی در نقطه ای از این گونه استان ها شروع به کار کنند مدیران اصرار بر استخدام نیروهای خود از همان نقطه را دارند، سرمایه گذار بخش خصوصی باید سرمایه خود را در دست افراد امین و متخصص خود دهد.

yon.ir/Qlg7G

آذربایجان شرقی در مجلس عظیم می شود

بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: موضوع اضافه شدن دو نماینده به حوزه انتخابیه در شوراهای داخلی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: قرار بود این طرح در گذشته برای شهرهای اسکو، مراغه و عجب شیر انجام شود اما در حال حاضر به دنبال این موضوع هستیم تا تا یک نماینده به حوزه انتخابیه اهر و هریس اضافه شود.

نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت تصریح کرد: این طرح در کمیسیون هنوز تصویب نشده و باید منتظر رای نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باشیم.

yon.ir/qCObE

عمده مبادلات استان خوزستان با کشورهای اروپایی و چین است

سید علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: عمده کشورهایی که در خوزستان سرمایه گذاری، مشارکت یا به نوعی فاینانس تامین کردند کشورهای اروپایی هستند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، ادامه داد: کشورهای اروپایی در حال حاضر هنوز سیاستشان مشخص نشده و مشغول مذاکرات هستند تا برای تداوم حضورشان در برجام تصمیم بگیرند.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: آن گونه که اعلام شده فردا مشخص می شود که اروپا چه تصمیمی در رابطه با برجام خواهد گرفت.

yon.ir/vT5QG

احیای دریاچه ارومیه از حوزه های آبریز داخلی کشور

فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه بحثی در رابطه با انتقال آب از سوی ترکیه به دریاچه نداشته ایم.

وی ادامه داد: آزمایش های شیمیایی و فیزیکی در سال های 95-96 از سوی ترکیه بر روی آب ها در اطراف دریاچه خزر صورت گرفته اما هیچ گونه اقدامی برای انتقال آب از سوی دریاچه وان به دریاچه ارومیه نشده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: انتقال آب از ترکیه به ارومیه یک پروژه سختی است که از کشور خارجی باید به سمت ایران بیاید.

سرخوش تصریح کرد: به منظور احیای دریاچه ارومیه قصد داریم تا از حوزه های آبریز داخلی کشور استفاده کنیم، همچنین در حوزه کشاورزی در بخش پروژه آبرسانی در حال بهره برداری سالانه سه و نیم میلیون متر مکعب برای تامین آب دریاچه کمک کنیم و خیلی نیاز به آب صادراتی نداریم.

yon.ir/QMvNk

کد خبر: 951482

وب گردی

وب گردی