تشخیص توانایی اعزام معلمان به مدارس خارج از کشوربراساس آزمون

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: آزمون بهترین گزینه برای انتخاب و اعزام معلم به مدارس خارج از کشور است و 400 معلمی که به خارج اعزام می شوند از بهترین ها در کار خود هستند.

دکتر غلامرضا کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره طراحی آیین نامه برای معلمان فاقد صلاحیت اعزام شده به مدارس خارج از کشور گفت: آیین نامه ای به این شکل و مضمون وجود ندارد .

وی در پاسخ به این سوال آیا آیین نامه ای برای تشخیص عدم توانایی معلمان خارج از کشور طراحی شده است ، گفت: چنین آیین نامه ای وجود ندارد معلمانی که برای اعزام به مدارس خارج از کشور انتخاب می شوند درصورت قبولی در آزمون و مصاحبه تخصصی، اجازه رفتن و تدریس در مدارس خارج از کشور را دارند و آزمون و مصاحبه به توانایی فرد گواهی می دهد ، اما اگر فردی نتوانست معیارهای موجود را برآورده کند براساس آیین نامه که در آینده طراحی و تدوین می شود تکلیف معلم اعزامی مشخص می شود.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست به جای برگزاری آزمون ، افرادی برای فعالیت در این حوزه در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند ،گفت: این کار امکان پذیر نیست ،شیوه رقابتی آزمون و رد شدن از فیلتر مصاحبه بهترین روش برای این کار است به علاوه اینکه 400 معلمی که به خارج از کشور اعزام می شود ، جزء بهترین ها در حوزه کاری خود هستند.

کریمی در پایان گفت: در این آزمون افراد مانند کنکور به رقابت می پردازند و در مصاحبه بعد آزمون صلاحیت این افراد در نحوه تدریس ، تسلط بر زبان انگلیسی و غیره مورد سنجش قرار می گیرد.


خبرنگار:حسین طالبی
706

کد خبر: 951949

وب گردی

وب گردی