آبگرفتگی در پیاده راه امام هیچ خسارتی در بر نداشت

سخنگوی شورای شهر همدان گفت: آبگرفتگی که چهارشنبه هفته گذشته در پیاده راه امام پیش آمد هیچ گونه خسارتی را به دنبال نداشته است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، ۱۶ مرداد 96 اجرای پروژه پیاده راه میدان امام خمینی(ره) همدان با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ زنی و اجرای طرح فرهنگی پیاده راه میدان آرامگاه بوعلی به تپه هگمتانه کلید خورد.

سرعت اجرای این پروژه و تلاش برای به پایان رساندن آن در مدت تعیین شده چنان بود که پروژه در موعد مقرر ساخته شد و خبر افتتاح رسمی آن با حضور مسئولان؛ بارها رسانه ای شد اما هر مرتبه به دلیلی افتتاح آن به تاخیر افتاد هرچند نوروز امسال در برنامه ای غیررسمی این طرح افتتاح شد.

در آخرین اظهار نظر رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از افتتاح این پیاده‌راه در ۱۰ خردادماه امسال خبر داده است.

بارش باران از حوالی ظهر چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در همدان شدت گرفته بود که به یکباره شکل رگباری به خود گرفت و در کمتر از ۱۵ دقیقه خیابان های همدان را به دریاچه تبدیل کرد، در پی این بارش بیشتر مناطق و معابر همدان دچار آبگرفتگی و تردد خودروها و مردم را با مشکل همراه کرد.

کامران گردان سخنگوی شورای شهر همدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در بحث بارندگی های اخیر طی یک ساعت 6 میلیمتر باران در شهر همدان باریده که موجب آبگرفتگی شده است، این موضوع طی سی سال گذشته بی سابقه بوده که چنین بارشی داشته باشیم حتی در شمال کشور هم چنین بارندگی تاکنون نداشته ایم.

وی افزود: گنجایش محفظه هایی که در آب های سطحی در این پیاده راه وجود دارد برای آبی پیش بینی شده که به طور مثال طی 5 ساعت از این محفظه ها عبور کند.

سخنگوی شورای شهر با بیان این که این نوع آبگرفتگی ها در تمامی کشور وجود دارد، گفت: آنگونه نیست که فقط در همدان این آبگرفتگی پیش آمده باشد کما آنکه سازمان هواشناسی هم اعلام کرد آبگرفتگی در تمامی معابر وجود دارد.

گردان با بیان آن که این آبگرفتگی نقصی در معبر نبوده است، گفت: این محفظه ها در پیاده راه میدان امام و اکباتان به صورت بُرشی قرار گرفتند و نمی توان برای آنها دریچه های بزرگی را در نظر گرفت زیرا عبور عابر پیاده از آن جا بامشکل مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از قطع بارندگی آب به محفظه ها وارد شده و مساله حل شده است، همچنین تاکنون هیچ خسارتی در پیاده راه میدان امام اعلام نشده است.

سخنگوی شورای شهر همدان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای جلوگیری از این گونه آب گرفتگی ها در پیاده راه دارید یا خیر، گفت: اگر بنا باشد که برنامه ای داشته باشیم باید یک گنجایش زیادی را برای حجم چنین بارش هایی ایجاد کنیم منتها این گونه بارش ها هر چند سال یک بار اتفاق می افتد و این موضوع به صرفه نیست که اتفاق بیفتد.

گردان گفت: اگر طی 24 ساعت بارندگی داشته باشیم اما به آن شدت نباشد آب به راحتی از محفظه ها عبور خواهد کرد و هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آورد.

901/900

کد خبر: 952391

وب گردی

وب گردی