در شرایط محیطی طوفانی ،  از ادامه رانندگی خودداری کنید

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: نداشتن برف پاک کن در مواقع رانندگی یکی از مصادیق نقص فنی خودرو است که در این شرایط خودرو توسط پلیس متوقف می شود و با اعلام به تعمیرگاه برای رفع نقص فنی خودرو اقدام می کند . دید کافی و مناسب از اصلی ترین موضوعاتی است که در رانندگی به آن توجه می شود و راننده ای که دید کافی در محیط ندارد به هیچ عنوان نباید رانندگی کند .

سرهنگ رحمانی در گفت و گو با ایسکانیوز وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور را تشریح کرده و گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده امروز هم انتظار بارش را در محورهای استان های شمالی ،شمال شرقی و غربی کشور خصوصا شمال شرقی را خواهیم داشت.

وی با تاکید به لغزندگی سطح محور های مواصلاتی راه های این استان ها به دلیل بارش نزولات جوی گفت: رانندگان حتما باید سرعت مطمئن را رعایت کنند و چراغ های خودرو را در موقع رانندگی و نبود نور کافی در محیط روشن نگه دارند و قبل از حرکت از وضعیت ترافیکی و جوی راه ها اطلاع حاصل کنند.

رحمانی گفت: مطلب مهم این است در مواقعی که شرایط محیطی طوفانی است رانندگان از ادامه رانندگی خودداری کنند و در محل امنی متوقف شوند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بیان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که نداشتن برف پاک کن در مواقع رانندگی یکی از مصادیق نقص فنی خودرو است که در این شرایط خودرو توسط پلیس متوقف می کند و با اعلام به تعمیرگاه برای رفع نقص فنی خودرو اقدام می کند . دید کافی و مناسب از اصلی ترین موضوعاتی است که در رانندگی به آن توجه می شود و راننده ای که دید کافی در محیط را ندارد به هیچ عنوان نباید رانندگی کند .

سرهنگ رحمانی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در شهرها وجاده ها آمادگی لازم را برای اجرای مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) خصوصا در مرقدمطهر ،پلیس راهنمایی تهران بزرگ تمهیدات لازم را صورت داده است و محدودیت های زیر را اعمال می کند:

انسداد در محورهای منتهی به حرم حضرت امام خمینی (ره)

الف)انسداد راه های دسترسی به آزاد راه تهران-قم از ساعت1 بعد از ظهر تا 9 شب روز دوشنبه 14 خرداد.

-رمپ و لوپ مسیر جنوب به شمال پل واوان و پل وهن آباد.

-انسداد کامل مسیر جنوب به شمال آزادراه روی پل حسن آباد و هدایت ترافیک به محور فدیم تهران-قم.

-انسداد مسیر غرب به شرق روی پل فرودکاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سمت جنوب به شمال (تهران) و هدایت ترافیک به سمت محور آزادراه تهران-ساوه

محدودیت محورهای منتهی به حرم حضرت امام خمینی(ره)از ساعت1 بعد از ظهر تا 9 شب روز دوشنبه 14 خرداد

-تردد و وسایل نقلیه سنگین باری شامل کامیون و تریلر از میدان الغدیر شهرستان اسلامشهر به سمت محور واوان کمربندی دوم تهران ممنوع بوده و مسیر جایگزین جاده قدیم تهران-قم و آزاد راه تهران-ساوه است.

-تردد و وسایل نقلیه سنگین باری شامل کامیون و تریلر از میدان امام خمینی (ره) شهرستان رباط کریم به سمت پلیس راه حسن آباد و محور قدیم تهران-قم ممنوع بوده ومسیر جایگزین جاده قدیم تهران-قم و آزاد راه تهران-ساوه است.

-تردد موتور سیکلت از ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 13 خرداد از ساعت 6 بامدادتا روز شنبه 19 خرداد از محورهای کرج-چالوس ,هراز , فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره – تردد موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کرج-چالوس

- تردد انواع تریلر,کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس ممنوع است.

- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت12 ظهر روز یکشنبه 13 خرداد تا ساعت 2 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل, تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 1 بعد از ظهر تاساعت 2بامداد روزدو شنبه مورخ 14 خرداد از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

-تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روز جمعه مورخ18 خردادتا ساعت 2 بامداد روز شنبه 19 خرداد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل, تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه18 خرداد تا ساعت 2 بامداد روز شنبه 19 خرداد از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه است.

تذکر :جهت تسهیل در برگشت زائرین حرم حضرت امام خمینی (ره) به سمت شمال و در صورت سنگینی حجم تردد پس از پایان مراسم از ساعت 7 بعد از ظهر روز دوشنبه 14 خرداد تا 2 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه ازساعت 10شب تا 2 بامدادروز سه شنبه 15 خرداد از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

محور هراز:

-تردد کلیه تریلرها از محور هراز ممنوع است.

- تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 ظهر تا 12 شب روز یکشنبه 13 خرداد و از ساعت6 صبح تا 12 شب روزهای دوشنبه,سه شنبه ,چهارشنبه و پنجشنبه 14,15,16,17 خرداد و همچنین از ساعت 6 صبح روز جمعه 18 خرداد تا 12 ظهر روز شنبه 19 خرداد از محور هراز ممنوع است.

-تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روز جمعه 18 خرداد تا ساعت 2بامداد روز شنبه 19 خرداد از رود هن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 2 بعد از ظهر روز جمعه مورخ18 خرداد تا 2 بامداد روز شنبه 19 خرداد با اعلام مامورین پلیس راه در محل از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) تردد انواع وسایل نقلیه بصورت یکطرفه خواهد بود.

محور فیروزکوه

تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 ظهر تا 12 شب روز یکشنبه 13 خرداد و از ساعت8 صبح تا 10 شب روزهای دوشنبه,سه شنبه ,چهارشنبه و پنجشنبه 14,15,16,17خرداد و همچنین از ساعت 8 صبح روز جمعه 18 خرداد تاساعت 8 صبح روز شنبه 19 خرداد از محور فیروزکوه ممنوع است.

محور قدیم رشت –قزوین و بالعکس

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت12 ظهر تا 12 شب روز یکشنبه 13 خرداد و از ساعت 8 صبح تا 12 شب روزهای دوشنبه,جمعه مورخ های 14,18 دخرداد در محور فوق ممنوع است.

محور آستارا –اردبیل و بالعکس

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعتساعت12 ظهر تا 12 شب روز یکشنبه 13 خرداد و از ساعت 8 صبح تا 12 شب روزهای دوشنبه,جمعه مورخ های 14,18خرداد در محور فوق ممنوع است.

محور سلفچگان –قم (باند رفت به سمت قم)

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت3 بعد از ظهر تا 12 شب روز جمعه 18 خرداد در محور فوق ممنوع است و مسیر جایگزین آن آزاد راه تهران-ساوه است.

محورهای مشهد-قوچان-شیروان –بجنورد-آشخانه-جنگل گلستان و بالعکس

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت2 بعد از ظهر تا 10 شب روز یکشنبه 13 خرداد و از ساعت 8 صبح تا 12 شب روزجمعه مورخ های 18 خرداد در محور فوق ممنوع است.

705

کد خبر: 953598

وب گردی

وب گردی