مساله فلسطین از دستور کار کشورهای عربی خارج شده است/پرشورتر از سال گذشته در راهپیمایی شرکت می کنیم

اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) به مناسبت فرا رسیدن روز قدس برای دعوت از دانشجویان و ملت ایران به راهپیمایی روز قدس در بیانیه ای نوشت: همه ملت بزرگ و نستوه ایران اسلامی همچون تمامی ملل آزاده و ظلم ستیز جهان در راهپیمایی روز قدس حضور یابند و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیراست:

به فضل الهی، و به برکت حضور پرشور مردم، روز قدس امسال از سال‌های گذشته، قوی‌تر و پرشورتر برگزار خواهد شد. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

روز قدس نمادی از تعهد همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است.
امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این روز را به نمادی از آزادی خواهی و حق طلبی تبدیل کردند.

اما روز قدس امسال با روز های قدس گذشته متفاوت است. شکاف‌ها و اختلافات بین کشورهای اسلامی و عربی جهان اسلام به دلایل مختلف باعث ایجاد شکاف و انشقاق شده به طوری که این مشکلات دغدغه اصلی آنها را تشکیل می‌دهد و آنها را از پرداختن به مسائل اساسی و محوری جهان اسلام یعنی فلسطین دور کرده است. این اختلافات تا جایی ادامه یافته است که مساله فلسطین از دستور کار کشورهای اسلامی خارج شده است و دیگر مساله اول جهان اسلام نیست و تا درجه چندم تنزل یافته است.

تلاش برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی وارد فاز جدیدی شده است و کشورهای عربی که مساله فلسطین را جزو اولویت‌های اصلی خود می‌دانستند و چنان حساسیتی به آن داشتند که روزی یک کشور عربی را به دلیل سیاست‌های یکجانبه و توافق صلح با رژیم اسرائیل تنبیه و آن را از اتحادیه عرب اخراج می‌کردند اکنون در وضعیت بی‌تفاوتی بسر می‌برند و برای عادی‌سازی رابطه با این رژیم در حال مسابقه دادن هستند و حاضرند برای صلح و عادی‌سازی رابطه با این رژیم امتیازات گسترده‌ای بدهند.

در آمریکای جنایتکار رئیس جمهوری بر مسند امور تکیه زده است که کاری جز فتنه انگیزی در منطقه ندارد و تنها هدفش نابودی جریان مقاومت و نابودی کشور فلسطین است که البته این آرزو را به گور خواهد برد اما شاهد هستیم علیرغم مخالفت‌های گسترده جهانی و با سکوت حکام شکم‌پرور عربی دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را صادر می‌کند.

در جبهه داخلی و خارجی نیز بدخواهان نظام تحرکات متعددی را انجام داده‌اند که جز خواری چیزی برایشان نداشته است. همه این موارد و دلایل متعدد دیگر روز قدس امسال را از گذشته متمایز کرده است که این تمایز در کلام مقام والای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در سخنرانی اخیرشان نیز دیده می‌شود.

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که حمایت همه جانبه آمریکای جنایتکار از جنایات رژیم سفاک صهیونیستی و نقش مستقیم آنان در کشتار ملت بی‌دفاع فلسطین آن هم با سردادن شعار مبارزه با تروریسم، فقط نیرنگی برای حضور نامشروع آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب در منطقه است و جنایات متعدد آنها از یمن تا سوریه فراگیر شده است.

فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین یادمان‌ها و میراث به جا مانده از حضرت امام خمینی (ره) یعنی روز جهانی قدس است که مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را به نمادی از همبستگی، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و سمبل ظلم ستیزی و قیام مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگران قدس تبدیل نموده تا جهان اسلام یکپارچه نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی را فریاد بزند.

ملت آزاده و با بصیرت ایران اسلامی نیز به عنوان پرچم دار حرکت عدالت طلبانه نشان خواهند داد که استوارتر از همیشه به آرمان‌های متعالی انقلاب شکوهمند اسلامی خویش، از جمله آزادی خواهی و دفاع از مظلومان و مستضعفان پایبندند و در این مسیر از هماوردی با ستمگران ابایی نخواهند داشت.

اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) با تاسی از دیدگاه‌های عمیق و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان “مدظله العالی” که روز قدس را روز آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان و از جلوه‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام دانسته‌اند، از عموم مردم، اقشار، دانشجویان و دانشگاهیان دعوت می‌نماید با شکوه‌تر از گذشته دست در دست هم ، همه ملت بزرگ و نستوه ایران اسلامی همچون تمامی ملل آزاده و ظلم ستیز جهان در راهپیمایی روز قدس حضور یابند و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زنند.
وعده صادق نابودی اسراییل نزدیک است...

202

کد خبر: 954305

وب گردی

وب گردی