شمارش معکوس برای  دیداری تاریخی

مقامات رسمی سنگاپور در تدارک فراهم آوردن زمینه دیدار سرنوشت ساز رییس جمهور ایالات متحده و رهبر کره شمالی برای روز سه شنبه هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کره شمالی می گوید "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده روز سه شنبه از خلع سلاح هسته ای" و "مکانیزم نگهداری دائمی" در شبه جزیره کره سخن خواهند گفت.
مقامات پیونگ یانگ روز دوشنبه در نشست رسمی از همراهی وزیر امور خارجه" ری یونگ هو"، وزیر دفاع "نوانگ چول "و خواهر کوچکتر کیم جونگ، با کیم جونگ اون در سفر خود به سنگاپور سخن گفتند.

کیم جونگ اون بعدازظهر یکشنبه و پیش از ورود دونالد ترامپ به سنگاپور وارد شد و در بدو ورود با "ویوین بلکریشان" وزیر امور خارجه و "لی هسیان لونگ" نخست وزیر دیدار کرد.

هیات آمریکایی را در این سفر" مایک پومپئو" وزیر امور خارجه، "جان کلی" رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، "سارا سندرز" سخنگوی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و "جان بولتون" مشاور امنیت ملی همراهی می کنند.

ترامپ دو روز قبل با بیان این که تنها یک دقیقه پس از دیدار با کیم از نیت اصلی او آگاه خواهد شد، اعلام کرد به عنوان "ماموریت صلح" به سنگاپور می رود.

کیم و ترامپ روز سه شنبه در هتل" Kabila" در جزیره "سنتوزا" ملاقات خواهند کرد.

کد خبر: 955057

وب گردی

وب گردی