برای حفظ اعتبار خود دستور دهید 3 رشته باقی مانده  دانشگاه صداوسیما به دفترچه برگردد

بسیج اساتید دانشگاه صداوسیما طی نامه ای خطاب به وزیر علوم از وی خواستند رشته های باقی مانده ی دانشگاه صداوسیما را به دفترچه ی کنکور کارشناسی ارشد برگرداند تا داوطلبان نیز از بلاتکلیفی درآیند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج اساتید دانشگاه صداوسیما طی نامه ای خطاب به وزیر علوم از وی خواستند رشته های باقی مانده ی دانشگاه صداوسیما را به دفترچه ی کنکور کارشناسی ارشد برگرداند تا داوطلبان نیز از بلاتکلیفی درآیند.

متن نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
جناب آقای دکتر منصور غلامی
وزیرمحترم علوم و فناوری
با عرض سلام و تحیات


احتراما؛ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما، پیرو اتفاقات ناگوار و غیر اصولی که در مورد حذف رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه صداوسیما و چند دانشگاه دیگر رخ داده است، چند نکته را متذکر و از جنابعالی مصرانه استدعا داریم که جلو اقدامات غیر قانونی، غیر اخلاقی و آلوده به سیاست بازی را بگیرید زیرا آنچه از شخصیت و منش جنابعالی سراغ داریم بری از سیاست بازی و اخلاق مدارانه است اما انتظار می رود جلو بازیهای زیرمجموعه را گرفته، نگذارید با اعتبار چندین ساله شما بازی شود.
1- همانطور که مستحضرید اتفاق یاد شده همزمان با دانشگاه صداو سیما برای چند دانشگاه دیگر نیز رخ داد، اما به راحتی و با اندک پیگیری برای آنها رفع مشکل شد؛ حال آنکه دانشگاه صداوسیما همچنان اندرخم یک کوچه است و با فرایند اتلاف وقت و ناامید سازی داوطلبین از سوی معاونت آموزش وزارت علوم و فناوری مواجه است. این رفتار دوگانه چه معنایی جز رفتار تبعیض آمیز دارد! انتظار ندارید از این رفتار برداشت سیاسی و حتی اغراض شخصی شود.


2- هرگونه تغییر در رشته محل ها، قاعد و قانون خود را دارد و زمان آن هنگامه انتخاب رشته داوطلبان نیست ضمن آنکه ادله معاونت آن وزارت خانه در مورد حذف رشته ها ( به دلیل ممنوعیت فعالیت مراکز آموزشی وابسته به نهادهای دولتی) برای دانشگاه صداوسیما منطقی و عقلانی نیست. جنابعالی بهتر از ما می دانید که داشتن یا نداشتن یک رشته محل برای یک دانشگاه منوط به ضوابط و شرایط آموزشی و علمی است که زمان بررسی و اقدام آن نیز موقع اعلام انتخاب رشته داوطلبان نمی باشد.


3- لازم است این پرسش را پاسخ بدهید که اگر ایجاد ممنوعیت برای دانشگاه صداوسیما موضوع ممنوعیت فعالیت مراکز آموزشی وابسته به نهادهای دولتی است چرا کل رشته محل ها حذف نشد و بازی سرگردانی براه انداختند و هر روز یک تصمیمی می گیرند و تعدادی را مجاز و تعدادی را غیر مجاز می کنند.


4- آقا وزیر ! زمان تنگ است؛ برای اینکه اقتدار مدیریت شما در برابر معاون خود خدشه دار نشوید استدعا داریم پای امضای خود بایستید و دستور عاجل فرمایید 3 رشته مهندسی برق مخابرات سیستم، مدیریت رسانه و تحقیق در ارتباطات دانشگاه صداوسیما که مجوز وزارت علوم را هم دارد و اتفاقا از سطح بسیار خوب علمی هم برخوردار است، به دفترچه انتخاب رشته برگردد و داوطلبان از بلاتکلیفی بدرآیند.


5- قطعا برخورد شما با خاطیان، این شائبه را که نحوه برخورد وزارت علوم با دانشگاه صداوسیما، نشان از بی صداقتی و پیگیری روند فشار و تضعیف این دانشگاه است لااقل در مورد شما از بین می برد و مقوم دانشگاهی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانشگاهی استراتژیک است و قلب صداوسیما در اینجا می طپد.
از خداوند متعال توفیق روزافزون برای جنابعالی خواستاریم.

کد خبر: 955082

وب گردی

وب گردی