تظاهرات ضد ترامپ در آمریکا

مردم آمریکا در اعتراض به اقدام دولت این کشور در جدا کردن کودکان پناهجو از خانواده هایشان تظاهرات کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، مردم شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جدا کردن کودکان پناهجو از خانواده هایشان تظاهرات کردند.
هزاران کودک پناهجو در آمریکا به زور از خانواده های خود جدا شده اند و اکنون در اقامتگاه هایی نگهداری می شوند که در طول مرز آمریکا با مکزیک قرار دارد.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد هفته گذشته از دولت آمریکا درخواست کرد هرچه سریعتر به این سیاست خود پایان دهد.
نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در انتقاد از این اقدام گفت: تنها کافی است تصور کنید زمانی که یک کودک را از مادرش جدا می کنید، چه دلهره و اضطرابی در وی ایجاد می کنید. در واقع این کار، یک اقدام توحش آمیز است که باید متوقف شود. کودکان نباید از خانواده هایشان جدا شوند. پناهجویی یک حق است. جدا کردن کودکان از خانواده هایشان راه حل نیست. چرا آنها متوجه نمی شوند که این اقدام، چه اندازه احمقانه و نادرست است؟
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این باره گفت به عقیده من به این موضوع باید در چارچوب قوانین مربوط به مهاجرت پرداخته شود. جدا کردن کودکان از والدین آنها در مرز، در پی صدور حکم یک دادگاه انجام شده است. به همین دلیل است که به عقیده من، در این خصوص نیازمند یک قانون هستیم.
اظهارات جف سشنز دادستان کل آمریکا در دفاع از این سیاست نیز باعث شکل گیری انتقادها و جنجال هایی شده است.
راب رینولدز کارشناس مسائل سیاسی در این باره گفت هر چند سیاست جدا کردن کودکان از خانواده های آنها مورد انتقاد شدید جوامع مذهبی آمریکا قرار گرفته است، سشنز از سیاست تحمل صفر در برابر مهاجرانی خبر داد که نام و مشخصات آنها ثبت نشده است.
این موضوع در نشست مطبوعاتی در کاخ سفید مورد اشاره قرار گرفت و سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید از آن دفاع کرد.
حزب جمهوری خواه آمریکا در مجلس نمایندگان، طرح پیشنهادی قانون مهاجرت را تهیه کرده است که هفته آینده معرفی خواهد شد. بر اساس این قانون، جدا کردن کودکانی که نام آنها ثبت نشده است، از والدینشان در مرزهای آمریکا ممنوع خواهد بود.

کد خبر: 956106

وب گردی

وب گردی