حضور فرماندار ایرانشهر در میان تجمع کنندگان

مدیرروابط عمومی فرمانداری ایرانشهر توضیحاتی پیرامون تجمعات امروز در مقابل فرمانداری ارائه داد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، روز گذشته مولوی طیب امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان خبر داد که این موضوع به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و اخبار ضد و نقیض در این ارتباط منتشر شد که البته هیچکدام هم مورد تایید قرار نگرفته است.

در پی انتشار این خبر ساعتی پیش حدود 40 نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به این اتفاق، که مورد تایید هم قرار نگرفته است، در مقابل فرمانداری تجمع و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند. یکی از معترضان تهدید کرد که اگر تا پنج روز آینده عوامل دستگیر و اعدام نشوند خودمان سلاح در دست گرفته و با آنان برخورد خواهیم کرد.

برای اطلاع از آخرین اقدامات انجام شده در پیگیری موضوع تجاوز در ایرانشهر به سراغ مسئولان شهرستان ایرانشهر رفتیم.

هادی مدیر روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: حدود 40 نفر از مردم ایرانشهر در مقابل فرمانداری تجمع کردند که درخواستشان مبنی بر برخورد با عوامل ربایش چند دختر در این شهرستان بود.

وی با بیان این که فرماندار در میان تجمع کنندگان حضور پیدا کرد، گفت: آقای فرماندار به تجمع کنندگان قول دادند که پیگیر این موضوع به صورت جدی هستند و با مجرمین برخورد خواهد شد. تجمع کنندگان از صحبت های آقای فرماندار قانع و به تجمع پایان دادند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر با بیان این که دستگاه های امنیتی و قضایی برای بررسی این موضوع وارد عمل شده اند، گفت: تاکنون فقط یک نفر از این باند دستگیر و تحویل نیروهای امنیتی داده شده است.

هادی گفت: هیچ شاکی در رابطه با این موضوع تاکنون نبوده و فقط صحبت ها میان یک خانواده و یک نفر از علمای شهرستان مطرح شده که در ادامه دستگاه های قضایی وارد عمل شده اند.

وی در رابطه با اخبار ضد و نقیض این موضوع در فضای مجازی بیان داشت: فضای مجازی متاسفانه این موضوع را بسیار بزرگ و به نوعی تحریک آمیز کرده است اما در حال حاضر شهر در آرامش به سر می برد.

هادی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد 41 نفری که توسط امام جمعه اعلام شده تایید می کنید، گفت: خیر، هنوز هیچ اطلاعی از تعداد این افراد در دست نیست.

لازم به ذکر است دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان تجاوز به 41 دختر و زن در شهرستان ایرانشهر تکذیب کرد.

901/900

کد خبر: 956469

وب گردی

وب گردی