هفته صرفه جویی در مصرف آب آغاز می شود

هفته اول تیر، هم زمان با شروع فصل تابستان، هفته صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری شده است و امسال نیز با نامگذاری برای هر روز موضوع صرفه جویی در مصرف آب مدنظر متولیان آبی کشور قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همه ساله با آغاز فصل تابستان و گرما، مصرف آب به طور قابل توجهی افزایش می یابد. از این رو و با عنایت به محدودیت منابع آبی کشور، از ۳ دهه پیش با شروع فصل تابستان در اولین هفته تیرماه، فعالیت های فرهنگی واطلاع رسانی گسترده ای در سراسر کشور به منظور تشویق و ترغیب مشترکان برای مدیریت مصرف و کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب شرب انجام می گیرد.

در سال جاری نیز با نامگذاری روزهای هفته صرفه جویی بر اساس مهم ترین اولویت های مدیریت آب کشور، برنامه های مختلفی برای فرهنگسازی مدیریت مصرف آب پیش بینی شده است.این روزها به ترتیب عبارتند از :

جمعه ۱/۴/۱۳۹۷: آب،آموزه های دینی و ملی و ارتقای آگاهی های عمومی با اهدافی همچونجایگاه آب در باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردم،نقش آموزه‌های دینی و فرهنگی در مصرف بهینه آب،واحیای سنت های مذهبی و ملی در حفظ و نگهداری منابع آبی،

‌شنبه ۲/۴/۱۳۹۷: آب،‌خانواده ( مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب ).با هدف:مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی ونقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب.

یکشنبه ۳/۴/۱۳۹۷: آب،‌ اقتصاد و توسعه پایداربا استراتژیتبیین ارزش اقتصادی آب (شرب، صنعت،‌کشاورزی)،تبیین نقش مصرف بهینه آب در حفظ منابع آبی برای توسعه پایدار،وتاثیر اعمال قیمت تمام‌شده در افزایش بهره‌وری آبی و تغییر رفتارهای مصرفی مشترکان پرمصرف.

دوشنبه ۴/۴/۱۳۹۷: آب،‌محیط زیست و سلامت همگانی ( کمپین آب رفته برمیگردد) با هدف:عوارض ناشی از عدم توسعه شبکه فاضلاب و اهمیت بازچرخانی آب در حفظ محیط زیست،آلودگی منابع آب و راهکارهای حفاظت از آن،بهداشت آب و سلامت همگانی وتولید فاضلاب کمتر با مصرف آب کمتر.

سه شنبه ۵/۴/۱۳۹۷: آب،رسانه و افکار عمومی با تببین اهدافی همچون:ایجاد حساسیت در رسانه ها و افکار عمومی برای صیانت از آب و لزوم توجه دادن مردم به استفاده درست از آن،معرفی و تبیین محدودیت ها و معضلات کشور در خصوص منابع آبی و لزوم بسیج همگانی برای بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در بهره گیری از منابع آب.

چهارشنبه ۶/۴/۱۳۹۷: آب، مشارت های مردمی، سمن ها ، خیرین آب رسان با هدف گذاری:جلب مشارکت اقتصادی و اجتماعی مردم و ذی نفعان برای اجرای طرح های آب رسانی و همچنین مشارکت مردم در مدیریت آب رسانی،استفاده از ظرفیت خیرین آب رسان برای تأمین مالی و توزیع آب شرب بویژه در سطح روستاها و جلب مشارکت مردم و مراکز اقتصادی و صنعتی در اجرای طرح های فاضلاب.

پنجشنبه ۷/۴/۱۳۹۷: آب،‌ قانون و حقوق شهروندی با هدف:نقش قوه قضاییه در حفاظت از منابع آب کشور،لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب،مدیریت منابع آبی زیرزمینی،تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب و فاضلاب وجلب مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهنگ سازگاری با کم آبی.

بر اساس این گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد درهفته صرفه جویی در مصرف آب امسال، رویکرد سازگاری با کم آبی در امتداد شعار “منابع آب محدود است” و همچنین “با مدیریت در مصرف کاستی را جبران نماییم “مدنظر قرار گرفته است.

402

کد خبر: 956754

وب گردی

وب گردی