تهران-ایسکانیوز: سخنگوی هیات رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی پس از آغاز صحن علنی مجلس گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه غیر علنی امروز در مورد وضعیت بحرانی صندوق های بازنشستگی و وضعیت نامناسب بیکاری در کشور گزارش داد.

بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران افزود: طبق آماری که از سوی ربیعی به نمایندگان اعلام شد، در کشور حدود 3.5 میلیون نفر بیکار داریم.

وی همچنین تاکید کرد: وزیر کار در این جلسه از رقم صد هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی سخن گفت و این موضوع از سال 75 تاکنون تلنبار شده است که علت آن را نبود اعتبار و بودجه خواند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات ربیعی افزود: طبق اظهارت وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی مشخص شد در حال حاضر صندوق های بازنشستگی و بیمه با مشکلات متعددی از جمله دیون معوقی که صندوق ها دارند یعنی در واقع مطالباتی که این صندوق ها از دولت داشته و تاکنون پرداخت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بدهی های دولت به صندوق ها مشکلات بسیاری را به مجموعه صندوقها وارد کرده است افزود: اگر تدبیر مناسبی در این راستا برای ساماندهی مجموعه صندوقها نشود به طور حتم آنها در آینده نزدیک دچار مشکلات اساسی خواهند شد.

نعمتی اظهار داشت: دولت و ‌مجلس و مجموعه صندوق ها با تعامل با یکدیگر باید به رفع مشکلات موجود در حوزه صندوق های بازنشستگی و بیمه کمک کنند، زیرا یکی از اصلی ترین مشکلات صندوق های ما مشکلات مدیریتی است و متاسفانه تبدیل به یک حیاط خلوتی برای دولت های مختلف شده اند که از اصلی ترین معضلات صندوق ها همین مشکل است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خبر داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی هیات رئیسه مجلس هر 15 روز یکبار سه شنبه جلسه سوال نمایندگان از وزرا برگزار خواهد شد.
کد خبر: 95775

وب گردی

وب گردی