چرخه اقتصاد کشور وابسته به آب است/ اشتغال و صادرات در گِرو پایداری منابع آب

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی چرخه اقتصادی کشور را وابسته به پایداری آب دانست و گفت: این نعمت الهی منبع حیات بشر است که در نبودش انسان و جامعه با مشکل عظیمی روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، درباره جایگاه آب در توسعه اقتصادی، اظهار داشت: آب رابطه تنگاتنگی با اقتصاد کشور دارد و همانطور که می دانید این نعمت الهی منبع حیات بشر است که در نبودش انسان و جامعه با مشکل عظیمی روبرو خواهد شد.

او، آب را عاملی از تولید برای کشور خواند و افزود: آب نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی، پتروشیمی، فولاد و...دارد و دسترسی آسان به منابع آبی می‌تواند هزینه‌های تولید را به مقدار زیادی کاهش دهد.

حسن‌نژاد تصریح کرد: بحران‌های ناشی از کمبود آب تاثیر منفی بر رشد دارد که یک نمونه از بحران‌های کمبود آب، مهاجرت و توقف چرخه اقتصادی در کشور است.

این نماینده خانه ملت افزود: شهری که در آن بحران آب یا نبود این نعمت خدادادی باشد، طبیعتاً انسانی هم در آن وجود نخواهد داشت و اینجاست که چرخه اقتصاد از کار می افتد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی آب را مایه آبادانی کشور خواند و بیان داشت: امروزه مدیریت آب نه تنها در کشورهای درحال توسعه، بلکه در کشورهای توسعه یافته هم دارای اهمیت بالایی است.

او در نگاه دیگر خود اشتغال و صادرات را در گِرو پایداری منابع آب در کشور دانست و عنوان کرد: تصور اینکه اگر آب نباشد برای فولاد مبارکه ما چه اتفاقی خواهد افتاد، چند نفر بیکار می‌شوند و چه بلایی سر بازار فولاد می آید، بسیار وحشتناک است.

حسن نژاد بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و بیان داشت: همگان باید قدر این نعمت الهی را بدانند و امروز که کشور با بحران بی آبی مواجعه است، ضروریست دقت لازم برای حفظ آب و استفاده از آن صورت پذیرد.

402

کد خبر: 958239

وب گردی

وب گردی