منطقه ویژه اقتصادی در جنوب تهران ایجاد می شود

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به لزوم آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری بهتر نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب پرداخت و گفت: ما باید در تلاش باشیم منطقه ویژه اقتصادی را در جنوب تهران ایجاد کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در خصوص اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز گفت: به طور کلی صنعت نمایشگاهی در دنیا بیش از ۱۰ درصد از رشد اقتصادی را شامل می‌شود که این رقم در اقتصاد ایران ناچیز است.

او افزود: صنعت نمایشگاهی علاوه بر تأثیرگذاری در زمینه موضوع برگزاری نمایشگاه در حوزه گردشگری نیز بسیار تأثیرگذار است که در نهایت منافع آن شامل اقتصاد کشور می‌شود.

قادری در ادامه به لزوم آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری بهتر نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب پرداخت و گفت: ما باید در تلاش باشیم منطقه ویژه اقتصادی را در جنوب تهران ایجاد کنیم که مراجعه‌کنندگان دغدغه مسائل رفاهی و یا سایر موارد مشابه را نداشته باشند که نتیجه آن در رونق جدی اقتصادی تأثیرگذار است.

مدیرعامل شهرآفتاب گفت: اگر بخواهیم در عرصه استانداردهای جهانی و بین المللی حضور گسترده داشته باشیم و بتوانیم کالای با کیفیت متناسب با تکنولوژی روز عرضه کنیم بایستی دانش و تکنولوژی خود را توسعه دهیم و این امر مهم در سایه کسب تجربه و تخصص از کشورهای توسعه میسر می‌شود. متاسفانه تا به امروز از امکانات بالقوه در کشور استفاده نکردیم. بهترین کار حضور در بین کشورهای مطرح بین المللی و کسب دانش و فناوری است.

تاکنون مخالفتی با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز نشده است

در ادامه نشست مجتبی راد سخنگوی اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز ایران گفت: صنعت گاز کشور با نیم قرن تجربه فعالیت و با توجه به جایگاهی که از لحاظ منابع و تولید دارد به داشتن نمایشگاهی مجزا از صنعت نفت نیاز داشت.

او افزود: هیچ کشوری در منطقه منا نمی‌تواند نمایشگاه گاز برگزار کند که علاوه بر حضور سایر کشور‌ها بتواند فناوری‌ها و تجهیزات خود را به نمایش گذاشته و در کنار آن یکی از تولیدکنندگان بزرگ این عرصه باشد.

راد با اشاره به جذابیت بالای نمایشگاه گاز برای مخاطبین خود گفت: بطور مثال کشور روسیه ۲۵ سال است که نمایشگاه گاز در آن برگزار می‌شود و ایران نیز با توجه به پتانسیل‌های بالای خود باید این عقب‌افتادگی را جبران کند.

سخنگوی اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز ایران تصریح کرد: تمام کشور‌ها در صنعتی که در آن قوت دارند نمایشگاه تعریف و برگزار می‌کنند تا جایگاه خود را در بازار‌های جهانی قوت ببخشند به همین خاطر لزوم برگزاری نمایشگاه صنعت گاز در ایران دیده شد.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت گاز الگوی جدیدی برای سایر نمایشگاه‌های انرژی کشور به حساب می‌آید، گفت: در این دوره از نمایشگاه که مقدمه‌ای برای برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آتی است ۱۲ گروه تخصصی و ۸۰ گروه کالایی و خدماتی حضور دارد.

راد با اشاره به اینکه وزارت نفت سرپرستی برگزاری نمایشگاه بر عهده ندارد گفت: این نمایشگاه با پیشنهاد بخش خصوصی و اجرای کامل آن به کمک بخش خصوصی برگزار می‌شود، ولی تاکنون برای اجرای آن مخالفی وجود نداشته و امیدواریم با برگزاری این دسته از نمایشگاه‌ها دگراندیشی در میان مسئولان و کارشناسان این حوزه ایجاد شود.

سخنگوی اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز ایران با تاکید بر اینکه تخصصی‌تر شدن نمایشگاه‌ها به کیفی‌تر شدن فعالیت آن‌ها کمک می‌کند گفت: تاکنون ۴۰ درصد از فضای در اختیار نمایشگاه صنعت گاز واگذار شده، ۲۰ درصد در حال بررسی تقاضا و ۴۰ درصد همچنان خالی است.

او در پایان به شرکت‌های مهم حاضر در نمایشگاه اشاره و بیان کرد: در دور نخستین نمایشگاه شرکت‌های مهمی از کشور‌های جنوب شرق آسیا ترکیه، هند، اروپا و امارات حضور دارند.

گفتنی است؛ اولین دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز ایران دهم تا سیزدهم شهریور ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب با هدف ارائه توانمندی‌های ایران و کشور‌های صاحب نام در صنعت گاز و زنجیره ارزشی آن و ارتقا جایگاه ایران در برگزاری رویداد‌های طراز اول انرژی با میزبانی از نمایشگاه تخصصی صنعت گاز در ایران برگزار می‌شود.

402

کد خبر: 958480

وب گردی

وب گردی