دیدار مقامات اطلاعاتی عرب با مقامات آمریکایی و اسرائیلی در اردن

یک روزنامه فرانسوی از دیدار محرمانه چند مقام اطلاعاتی عربی در چند روز گذشته در کشور اردن با نمایندگان آمریکا و رئیس موساد در خصوص پیشبرد صلح در خاورمیانه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک روزنامه فرانسوی از دیدار محرمانه چند روز گذشته در شهر عقبه اردن با شرکت نمایندگانی از دستگاه اطلاعاتی اسرائیل (موساد) و دستگاه اطلاعاتی برخی از کشورهای عربی خبر داد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی روزنامه فرانسوی اینتلجنس آنلاین این نشست با هدف بحث در خصوص راه های پیش برد روند صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان برگزار شده است، این در حالی است که این نشست همزمان با تلاش های جاری آمریکا در منطقه برای نهایی شدن توافق غرب برگزار گردیده است.

این روزنامه فرانسوی زبان اعلام کرد: این دیدار محرمانه در 17 ژوئن جاری در شهر عقبه اردن با مشارکت خالد بن علی الحمیدان رئیس سازمان اطلاعات عربستان، عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر، عدنان عصام الجندی رئیس سازمان اطلاعات اردن و نماینده ای از تشکیلات خودگردان مشارکت کرده‌ اند.

این روزنامه فرانسوی در گزارش خود افزود: همچنین هیئت آمریکایی متشکل از جیسون گرینبلات و جارد کوشنر به اضافه یوسی کوهن رئیس سازمان موساد در این نشست حضور داشته اند.

اما خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از منابع فلسطینی بلند پایه مشارکت تشکیلات خودگردان در این نشست را تکذیب کرد.

روزنامه فرانسوی اینتلجنس آنلاین با اشاره به روابط محرمانه مشترک میان اسرائیل و عربستان در سال های گذشته دیدار مئیر داگان رئیس سابق موساد با همتای عربستانی خود را یادآور شد.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد: ایهود اولمرت نخست وزیران وقا اسرائیل نیز در اردن با امیر بندر بن سلطان که در آن زمان رئیس سازمان اطلاعات عربستان و رئیس شورای امنیت ملی این کشور نیز بود دیدار کرده است.

کد خبر: 959133

وب گردی

وب گردی