ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۵۸۱ مگاوات رسید

از تیرماه سال ۸۸ تا ابتدای تیرماه سال ۹۷ حدود دو میلیارد و ۱۵۳ میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شده که این میزان باعث صرفه‌جویی ۴۷۴ میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا ابتدای تیرماه سال ۹۷، دو میلیارد و ۱۵۳ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۶۱۱ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود.

صرفه‌جویی ۴۷۴ میلیون لیتری آب از طریق تولید انرژی‌های نو

این حجم از تولید انرژی‌های نو باعث صرفه‌جویی ۴۷۴ میلیون لیتری مصرف آب در سال‌های اخیر شده است.

براساس این گزارش؛ هم اکنون ۴۹۳ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور نیز به ۵۸۱ مگاوات رسیده است. همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۴ هزار و ۶۰۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که در حال حاضر، ۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، ۳۵ درصد از نوع خورشیدی، ۱۶ درصد از نوع برقآبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

402

کد خبر: 959359

وب گردی

وب گردی