حمایت  صنعت استرالیا از دانشجویان دانشگاه آدلاید

دانشگاه  آدلاید استرالیا برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، فرصت مشارکت در پروژه های تحقیقاتی بزرگ را در اختیار دانشجویان می گذارد تا با چگونگی استفاده از علم و فناوری در صنعت بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، یکی از مواردی که امروزه بسیاری از کشورها به آن توجه کرده و بر لزوم تحقق بیشتر آن تاکید دارند، ارتباط صنعت و دانشگاه است. ایسکانیوز در هفته به بررسی تمامی ابعاد ارتباط و صنعت و مطالبات آن ها در کشور پرداخت، همچنین گزارش هایی از چگونگی ارتباط صنعت و دانشگاه در کشورهای دیگر نیز روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت.

در این گزارش می خواهیم به بررسی ارتباط صنعت دانشگاه آدلاید استرالیا (Adelaide) بپردازیم، این دانشگاه که در جنوب استرالیا واقع شده است یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. دانشگاه آدلاید در سال 1874 تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 21 هزار دانشجو دارد.

دانشکده آدلاید علاوه بر دانشکده های هنر، مهندسی، علوم کامپیوتر و ریاضی، بهداشت و علوم پزشکی، فنی و حرفه ای و علوم پایه، دارای یک موسسه تحقیقاتی است که امکان انجام تحقیقات و پژوهش های بزرگی در آن فراهم شده است، به طوری که 5 نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه حضور داشتند.

این دانشگاه با همکاری دولت و صنعت، با استفاده از خلاقیت و نوآوری دانشجویان، جوامع تجاری، محلی، ملی و جهانی به نتایج مثبتی دست یافته است. متخصصان آدلاید بر اهمیت و ایجاد همکاری قوی میان دانشگاه و متخصصان دولتی و صنعت در بازار جهانی تاکید بسیاری دارند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی آدلاید، این دانشگاه در ارتباط صنعت و دانشگاه، راهکارهای مناسبی ارائه داده است، به عنوان مثال فرصت هایی را برای انجام کارهای آموزشی صنعتی و کارآموزی دانشجویان در نظر گرفته است تا بتوانند با صنعت و مشاغل مرتبط با تحصیلشان بیشتر آشنا شوند، همچنین صنعت و دانشگاه از طریق بورسیه تحصیلی از دانشجویان حمایت می کنند.

از جمله سایر فعالیت های این دانشگاه در راستای ارتباط با صنعت و دانشگاه، می توان به برگزاری دوره های مربی گری اشاره کرد، همچنین این دانشگاه زمانی که عهده دار انجام پروژه های تحقیقاتی بزرگ می شود، فرصت مشارکت در پروژه را در اختیار دانشجویان می گذارد تا با چگونگی استفاده از علم در صنعت بیشتر آشنا شوند.

متخصصان این دانشگاه معتقدند مشورت با بخش دولتی و صنعتی منجر به توسعه دانشگاه ها خواهد شد، در چنین شرایطی تضمین می شود فارغ التحصیلان، دانش و ویژگی های شخصی مورد نیاز کارفرمایان آینده خود را دارند.

201

کد خبر: 962070

وب گردی

وب گردی