اعتراض اردن به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی

دولت اردن با ارسال یادداشت اعتراضی برای وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی توهین به« مسجدالاقصی» توسط شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جمانه غنیمات»، سخنگوی دولت اردن اظهار داشت: «در اعتراض به یورش وقیانه صبح امروز بیش از هزار شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به صحن «مسجدالاقصی»، یادداشت اعتراضی تسلیم وزرات امور خارجه این رژیم کردیم.»

در این این یادداشت اقدامات اخیر آنها محکوم و بر توقف آن در اسرع وقت تاکید شده است. در ادامه یادداشت مذکور همچنین آمده است:

"اقدام امروز شهرک‌نشینان صهیونیست نقض آشکار حرمت «مسجدالاقصی» و مغایر قوانین بین المللی بوده و موجب تحریک احساسات مسلمانان جهان شده است. اسرائیل مسئول این اقدامات تحریک آمیز است و باید حرمت عبادتگاه‌های تمام ادیان را حفظ کند".

به گزارش اداره اوقاف اسلامی قدس، صبح امروز یکشنبه بیش از هزار شهرک‌نشین تندرو صهیونیست با پشتیبانی پلیس اسرائیل وارد محوطه «مسجدالاقصی» شدند و اقدام به قدم‌زنی کردند.

تعرض شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به امری روزمره تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی سعی دارد بدین گونه زمینه را برای تسلط کامل بر این مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آن میان یهودیان و مسلمانان فراهم کند.

اسرائیل در سال 1972 به یهودیان اجازه انجام عبادت در گوشه ای از مسجدالاقصی را داده بود ولی پس از کشتار مسلمانان توسط این کشور در سال 1994 این مسجد به دو بخش مسلمان و یهودی تقسیم شد. این کشور در روزهای عید یهودی به مسلمانان اجازه ادای نماز و گفتن اذان در این مسجد را نمی‌دهد.

کد خبر: 962598

وب گردی

وب گردی