رونمایی از کارت سوخت جدید افتخار نیست

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشور، گفت: در حال حاضر تمام سیستم‌های جامع سامانه کارت سوخت فرسوده شده است؛ بنابراین به‌جای ریخت و‌پاش اضافی، سیستم‌های جایگاه‌ها را به روزرسانی کنیم.

ناصر رئیسی فرد رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق اظهارنظرهای پیشین جایگاه‌داران با بحث سهیمه بندی بنزین مخالف هستند، به نظر شما رونمایی از کارت سوخت جدید بیانگر این نیست که دوباره به سمت سهمیه بندی حرکت خواهیم کرد، گفت: اولا قرار بود که پوزها در کنار تلمبه ها نصب شود تا مشتری با کارت بانکی اقدام به سوخت گیری کند. در این صورت چالشی با کارگر و نیز در مورد کم فروشی پیش نمی آید. همچنین قرار بود که نسل جدید، مثل کارت سوخت دنیا باشد نه اینکه با وجود پوز در جایگاه دوباره پوز دیگری را تعبیه کنند. بعد با افتخار بگویند که ما کارت جدید را رونمایی کردیم؛ نه این افتخار نیست بلکه حرکت به عقب است.

او تاکید کرد: با این روش وقت مردم تلف می‌شود چرا که به جای یک کارت باید از دو کارت استفاده کنند. بجای اینکه جلوی سوءاستفاده و هزینه بیشتر را بگیریم، مدام خودمان هزینه تراشی می‌کنیم.

رئیسی فرد با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام سیستم‌های جامع که در سامانه نصب شده است فرسوده است، اظهار داشت: این موضوع برای دولت و جایگاه‌دار هزینه کلانی را به دنبال دارد؛ بنابراین به‌جای رونمایی از کارت جدید و ریختوپاش اضافی سیستم‌های جایگاه‌ها را به روزرسانی کنیم.

او در مورد کارمزد جایگاه‌های سوخت گفت: طبق صحبت‌هایی که انجام شده بود قرار بود که ارتباط تجاری با شرکت پخش تفاوت پیدا کند تا درصدی از قیمت فرآورده به عنوان هزینه خدمات در نظر گرفته شود. متاسفانه بازهم سیاسی‌نگری نمایندگان مجلس به اینجا رسیده است که هیچ تفاوتی حاصل نشده است. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با دوسه ماه تاخیر کارمزد جایگاه‌داران را پرداخت می کند.

رئیسی فرد تاکید کرد: واگذاری وظایف زنجیره تامین و توزیع فرآورده نفتی به بخش خصوصی یکی از گزینه‌های مهم است که وزیر نفت هم این موضوع را به شدت دنبال می‌کند؛ اگر این کار انجام شود تنگ نظری ها از درون شرکت ملی پخش برداشته شود، به طور یقین خدمات رسانی بهتری را شاهد خواهیم بود.

اوخاطرنشان کرد: اگر مسئولان با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و نیز اعتماد به بخش خصوصی بتوانند شرایط مطلوبی را به وجود آورند، به طور یقین زمینه برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963265

وب گردی

وب گردی