روسیه درمورد دلار به آمریکا هشدار داد

وزیر اقتصاد روسیه از احتمال به کارگیری روبل و یورو به جای دلار آمریکا در تجارت خارجی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آنتون سیلوانوف»، وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد: « دلار آمریکا درحال تبدیل شدن به یک ابزار غیرقابل اتکا در تجارت بین‌الملل است.»

سیلوانوف با اشاره به این که روسیه در پاسخ به تحریم‌های آمریکا، اوراق بهادار خود از آمریکا را کاهش خواهد داد اما برنامه‌ای برای تعطیل کردن شرکت‌های آمریکایی در روسیه ندارد.

در چند ماه گذشته، روسیه از بازار اوراق بهادار آمریکا خارج شده است و این اتفاق به دلیل شدت گرفتن تنش‌ها در روابط میان مسکو و واشنگتن صورت پذیرفته است.

وزیر اقتصاد روسیه همچنین گفت: «از این پس احتمال این که ما در تبادلاتمان بیشتر از روبل و یورو و یا دیگر ارزها به جای دلار استفاده کنیم، زیاد خواهد بود. البته ما هنوز برنامه‌ای برای متوقف کردن شرکت‌های آمریکایی نداریم.»

در همین راستا دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه هم روز جمعه ۱۰ اوت به آمریکا هشدار داده بود: «اگر تحریم‌های آمریکا به هدف گرفتن بانک‌های دولتی ارشد روسیه و مسدود کردن نقل و انتقالات دلاری آنها گسترش یابد، این اقدام از طرف روسیه یک اعلان جنگ اقتصادی ارزیابی خواهد شد که باعث پاسخ متقابل و متناسب کرملین به این سیاست‌ها خواهد شد.»

انتهای پیام /

کد خبر: 964991

وب گردی

وب گردی