نظارت آنلاین در گرو توسعه زیرساخت های فن آوری است

توسعه فن آوری و تکمیل زیرساخت های آی تی در مجموعه صنعت بیمه یک ضرورت جدی است و پیش از تکمیل این زیرساخت ها نمی توان توقع داشت که امر نظارت با دقت کامل صورت بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در بازدید از مرکز فن آوری اطلاعات و دیتاسنتر بیمه مرکزی از ظرفیت ها و قابلیت های زیر ساخت سامانه سنهاب بازدید کرد و در دیدار با کارکنان این مجموعه گفت: سامانه نظارتی سنهاب باید به سمت آنلاین صددرصدی حرکت کند تا مباحث نظارتی با دقت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

رییس شورای عالی بیمه که در جمع اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران کل و کارشناسان حوزه فن آوری سخن می گفت با ابراز خرسندی از عملکرد سامانه سنهاب، تاکید کرد: باید سرعت تحولات حوزه فن آوری را بالا ببریم چرا که با توجه به شرایط فعلی جهان هرگونه کم کاری و درنگ می تواند ما را با مشکلات زیادی روبرو کند.

او افزود: تحقق اهداف و برنامه های مجموعه حاکمیتی و نظارتی بیمه مرکزی در گرو توسعه فن آوری و تکمیل سامانه سنهاب است و به همین خاطر باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی است که دیگر جایگاه قابل قبولی ندارد و باید به سمت نظارت آنلاین پیش برویم.

او خاطرنشان کرد: بی تردید اطلاعات صحیح، تحلیل دقیق و سرعت بالای دسترسی به اطلاعات صنعت بیمه می تواند ضمن تکمیل فرایند نظارت، در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور نیز نقش موثری ایفا کند.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: باید درجه مقبولیت رشته بیمه در دانشگاه ها بالاتر برود و شرایط به گونه ای باشد که دانشجویان به ادامه تحصیل در این رشته علاقمند شوند.

او با تاکید بر اهمیت صدور کد یکتا در صنعت بیمه، گفت: کد یکتا سند محکم اصالت بیمه نامه هاست و قطعا می تواند در اعتمادسازی عمومی نقش مهمی داشته باشد که ان شاءالله بعد از تکمیل زیرساخت ها این مساله را نیز به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965163

وب گردی

وب گردی