خنثی سازی حمله داعش به لبنان

نیروهای امنیتی لبنان از بازداشت یک فرد که قصد اقدامات تروریستی در ایست بازرسی و یک کلیسا در این کشور را داشته خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نیروهای امنیتی اطلاعاتی لبنان اعلام کردند که حمله تروریستی به یک کلیسا در این کشور را ناکام گذاشته اند.

اداره کل نیرو‌های امنیت داخلی لبنان روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد ماموران بخش اطلاعات امنیت داخلی در چارچوب عملیات پیشگیرانه فعالیت هسته‌های تروریستی به ویژه گروه داعش، یک تبعه لبنانی وابسته به این گروه را که قصد انجام حمله تروریستی به یک مرکز ایست و بازرسی و کلیسا در شمال کشور داشت، دستگیر کرده است.

این اداره افزود با پیگیری‌های دقیق ماموران امنیتی هویت عامل تروریستی که یک تبعه لبنان وابسته به گروه تروریستی داعش است، مشخص شد.

این فرد با عناصر تروریستی داعش در سوریه در ارتباط بود.

بر اساس بیانیه ادامه کل امنیت داخلی لبنان، فرد مظنون در بازجویی اعتراف کرد یکی از نزدیکانش از او خواست از سفر به سوریه صرف نظر و برای گروه داعش در داخل لبنان فعالیت کند.

فرد مظنون افزود ماموریت او اجرای عملیات تروریستی علیه نیرو‌ها و مراکز ایست و بازرسی ارتش در شمال لبنان بود. قرار بود تجهیزات مورد نیاز مانند سلاح جنگی و کمربند انفجاری از سوریه و از طریق «وادی خالد» به دست او برسد.

این فرد در بازجویی اعلام کرد حمله انتحاری به یک کلیسا در شمال لبنان نیز جزو برنامه‌های او بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966424

وب گردی

وب گردی