بسیج دانشجویی نقش راهبردی در راستای اهداف انقلاب دارد

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های آذربایجان‌شرقی گفت: مجموعه بسیج تلاشش بر این است که با دیگر تشکل‌ها همسو شود و اهداف و آرمان‌های دیگر تشکل‌ها را با انقلاب و نظام همراه سازد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، احسان شاکری در همایش فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی که در واحد تبریز برگزار شد، با توجه به فرمایش امام خمینی(ره) در مورد دانشگاه که می‌فرماید دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است، گفت: تلاش همه انبیا و اولیا، تربیت انسان است. انسان کامل همانند سرمایه‌ای برای هر جامعه است و می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مقدمات پیشرفت و ترقی جامعه توسعه محور را فراهم سازد.

وی افزود: بسیج دانشجویی نقش مبنایی و اساسی دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی، عقلانیت، منطق و تدبیر بیش از پیش پر رنگ‌تر از قبل ظاهر شود.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل فراتشکلی نگاه کلان و نگاه مبنایی دارد و می‌تواند نقش کلیدی در برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی تخصصی تشکل‌های دانشجویی داشته باشد.

وی ادامه داد: آموزش‌های غیرمستقیم همانند آموزشی‌های فرهنگی و دینی در اردوهای تفریحی و زیارتی یکی از راهکارهای رسیدن به اهداف دانشگاه است.

شاکری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها تشکل‌هایی با علائق مختلف وجود دارد، افزود: اگر مجموعه بسیج تلاشش بر این است که با دیگر تشکل‌ها همسو شود و اهداف و آرمان‌های دیگر تشکل‌ها را با انقلاب و نظام همراه سازد، باید هم‌افزایی خود را افزایش دهد در این صورت است که می‌تواند با قدرت مضاعف بر مجموعه و تشکل‌های دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

وی از دومین اردوی تشکیلاتی حیات طیبه خبر داد و گفت: این اردو به مدت پنج روز با حضور شرکت‌کنندگان از استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی واحد تبریز نیز با توجه به اهداف مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تربیت نیروی انقلابی یکی از اهداف مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی است تا تحرکات و فعالیت‌های این نیروها افزایش یافته و در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مطالبات رهبری حرکت کنند و موجب تحولات اجتماعی شود.

حجت‌الاسلام سعید اسمعلی‌پور با توجه به دهه چهارم و پرالتهاب انقلاب، خاطرنشان کرد: امپراتوری رسانه‌ای غربی و آمریکایی با تمام همتشان در تلاش براندازی نظام اسلامی هستند و نقش نیروهای انقلابی در این برهه زمانی بسیار مهم و کلیدی است و آن حرکت و پویایی است.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انقلابی‌گری، گفت: مقوله فرهنگ و هنر یکی از ابزارهای کمکی انقلاب است. تربیت دانشجویی انقلابی می‌تواند به دولت اسلامی و انقلاب کمک کند. انقلابی‌گری همین حرکت و پویایی برای پیشرفت است. بسیج دانشجویی می‌تواند در راستای اهداف انقلاب نقش راهبردی داشته و مسیر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کانون‌های دانشجویی نشان دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که نقش بسیج دانشجویی در واحد تبریز توسعه یابد چراکه با ارزش‌ترین نیرو برای حرکت‌های اجتماعی نیروی فعال اجتماعی است. انرژی و ظرفیت بسیج دانشجویی واحد تبریز می‌تواند در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و تمدن اسلامی موثر باشد.

در این همایش مسئولان بسیج دانشجویی استان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات‌های نظارت بر تشکل‌های آذربایجان‌شرقی، رئیس حراست واحد تبریز و نماینده معاونت فرهنگی و دانشجویی به پرسش و پاسخ پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967593

وب گردی

وب گردی