پیشینه سندیکای بیمه گران نماد بلوغ صنعت بیمه

سندیکای بیمه عصاره صنعت بیمه به شمار می آید و این بازوی توانمند و مغز متفکر بیمه باید در تمامی تصمیم سازی ها ورود کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در جلسه شورای مدیران سندیکای بیمه گران ایران سخن می گفت با اعلام این مطلب از سندیکای بیمه گران به عنوان نماد بلوغ صنعت بیمه یاد کرد و افزود: در هم اندیشی حل مشکلات صنعت بیمه باید موضوعات اصلی و فرعی را از هم جدا کنیم و بخشی از مسایل در کمیته های تخصصی دنبال شود و بخش دیگر را سندیکای بیمه گران ایران برطرف کند.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط تنگاتنگ بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران، تصریح کرد: ما بنا داریم در بیمه مرکزی در تدوین و اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه ها با سندیکای بیمه گران ارتباط بیشتری داشته باشیم چرا که معتقدیم آیین نامه هایی که بار فنی و تخصصی نداشته باشد طبیعتا قابلیت اجرا نیز نخواهد داشت.

سلیمانی اظهار کرد: اگر شرکت های توانمند بیمه ای داشته باشیم در بخش خدمات رسانی هم شرایط بهتری را برای آحاد جامعه فراهم خواهیم کرد و در همین راستا باید مسائلی نظیر نرخ شکنی های غیرفنی حل شود.

او با بیان این نکته که بیمه مرکزی هیچگاه دنبال تعیین نرخ و تعرفه نیست، خاطرنشان کرد: ما به عنوان دستگاه ناظر موضوع تعیین نرخ را دنبال نمی کنیم اما اعتقاد داریم باید در این خصوص بستر مدیریتی کارآمدی را فراهم کنیم تا مشکلات رشته های بیمه ای نظیرشخص ثالث و درمان حل شود.

رییس شورای عالی بیمه به فشارهای ناشی از عوارض بر صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: موضوع عوارض خیلی اهمیت دارد و برای حذف آن گام های خوبی برداشتیم اما امیدواریم گزارش های مالی سازمان های عوارض گیرنده با دقت رصد شود.

او با تاکید بر این نکته که بیمه مرکزی دست شرکت های بیمه را برای در اختیارگرفتن سهم بیمه های اتکایی باز گذاشته است، تصریح کرد: بیمه مرکزی نیازی به سودآوری از طریق درآمد بیمه های اتکایی ندارد و ما با شرکت های بیمه رقابتی نداریم و فقط می خواهیم شرایطی را برای آنان فراهم کنیم که بتوانند توانمندتر عمل کنند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود آخرین فعالیت ها و مکاتبات بیمه مرکزی با بانک مرکزی را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: در خصوص تعیین نوع ارز برای پرداخت خسارات احتمالی صنعت بیمه و تامین آن با نرخ بازار ثانویه توافقاتی صورت گرفته که در صورت تحقق این امر بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد.

او تشکیل کمیته های مشترک با نهادهای مرتبط را راهکار اساسی رفع مشکلات دانست و ایجاد این کمیته ها را در ظرف زمانی مشخص با سازمان تامین اجتماعی و نظایر آن خواستار شد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص فعالیت استارتآپ های بیمه ای هم از برپایی جلسات بین معاونت نظارت بیمه مرکزی و مالکان این مجموعه ها خبر داد و گفت: صنعت بیمه باید با ایجاد بستر مناسب از ظرفیت ها و قابلیت های استارتآپ ها استفاده کند و نگاه تقابلی به فرایند توسعه صنعت بیمه آسیب خواهد زد.

او از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست تا با رفع موانع زیرساختی با سامانه سنهاب و تعامل بیشتر با مرکز فاوای بیمه مرکزی نسبت به برقراری و ساماندهی کد یکتا اقدام کنند.

رییس شورای عالی بیمه در پایان از حضور نماینده بیمه مرکزی در جلسات آتی سندیکای بیمه گران ایران خبر داد و نسبت به افزایش سطح تعامل این دو مجموعه در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است در آغاز این نشست دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گزارشی از آخرین عملکردها و دستاوردهای صنعت بیمه ارائه کرد و مدیران عامل شرکت های بیمه نیز به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969134

وب گردی

وب گردی