سفیر فلسطین از آمریکا اخراج شد

رئیس جمهوری آمریکا که کمتر از 2 سال است بر کرسی قدرت تکیه زده طی اقدام خصمانه دیگری سفیر فلسطین در واشنگتن را اخراج کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مجوز حضور «حسام زملط » سفیر فلسطین را در این کشور لغو و به وی اعلام کرد تا فورا خاک آمریکا را ترک کند.

«نان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین این اقدام آمریکا را اقدامی انتقام‌جویانه از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دانسته که دال بر کینه‌توزی او نسبت به ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان بی‌گناه است.

عشراوی افزود: مقامات آمریکا در سطح جدیدی از تحریم‌ها و مجازات‌ها علیه فلسطینی‌ها این بار خانواده زملط را به شیوه‌ای غیرانسانی و عمدی هدف قرار دادند که بر خلاف تمامی عرف‌های دیپلماتیک بوده و تاثیر خطرناکی در روابط بین‌المللی فلسطین و آمریکا خواهد داشت.

عشراوی ادامه داد: این تدابیر ظالمانه همچنین شامل لغو مجوز اقامت خانواده سفیر حسام زملط می‌شود که به این ترتیب فرزندان او به نام سعید هفت ساله و الما پنج ساله ناگزیر به ترک مدرسه‌شان در واشنگتن شده و باید آمریکا را ترک کنند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از زملط آورده است، خانواده او بعد از اطلاع یافتن از این که ویزای آن ها از زمان بسته شدن دفتر هیات فلسطین در ماه آینده میلادی اعتبار نخواهد داشت، آمریکا را ترک کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت: مقامات سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش از اطلاع از طرح صلح آمریکا از آن انتقاد کردند و حتی حاضر نشدند با دولت واشنگتن مذاکره کنند.

دسامبر گذشته فلسطینی‌ها تماس‌های رسمی خود با آمریکا را بعد از اینکه دولت ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، قطع کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969771

وب گردی

وب گردی