نزدیکی کشتی های جنگی ناتو به آب های سوریه

مرکز نظارت بر فعالیت‌های دریایی از نزدیک شدن کشتی‌های جنگی ناتو به آب های سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مرکز نظارت بر فعالیت‌های دریایی اعلام کرد که کشتی های جنگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در حال گشت زنی در آب های مدیترانه هستند.

این مرکز اعلام کرد که کشتی‌های دومین ناوگروه دریایی دائمی ناتو شامل رزم ناوهای « دی‌رویتر » هلند، رزم ناو « ویل‌دو‌کبک» و کشتی یونانی «الی» در حال حاضر در مناطق شرقی مدیترانه در حال گشت‌زنی هستند.

سه ناوشکن آمریکایی به نام‌های یواس‌اس کارنی ، «یو‌.اس‌.اس روس» و « یو.اس‌.اس وینستون اس.چرچیل» مجهز به موشک‌های «تاماهاوک » پیش از این در آب‌های مدیترانه شرقی مستقر شده اند. به این ها باید دست کم سه زیردریایی هسته ای آمریکا مجهز به تاماهاوک را نیز اضافه کرد.

علاوه بر این، زیردریایی هسته‌ای تهاجمی آمریکا، هشتم سپتامبر امسال وارد تنگه جبل الطارق شد. طبق اعلام مرکز نظارت بر فعالیت‌های دریایی، این زیردریایی به ده موشک کروز تاماهاوک با برد یکهزار و ششصد کیلومتر مجهز است.

اواخر اوت، ایگور کوناچنکو از افسران عالی رتبه روسیه اعلام کرد که آمریکا دامنه جغرافیایی تحت پوشش موشک‌های کروز خود را در منطقه خاورمیانه افزایش می دهد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر با اشاره به استقرار کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های آمریکایی در دریای مدیترانه، اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد از صحنه سازی احتمالی حمله شیمیایی در ادلب بهره‌برداری کند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، این اقدام تحریک‌آمیز در حال حاضر با مشارکت فعال سرویس‌های مخفی انگلیس در حال تدارک است. نظامیان روسیه حتی مکان دقیقی را که قرار است این صحنه سازی انجام شود، شناسایی کرده و اعلام کرده اند قرار است در حمله به منطقه کفر زیتا در استان ادلب از مهمات حاوی مواد شیمیایی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969889

وب گردی

وب گردی