قیام عاشورا یک دانشگاه است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: قیام عاشورا یک دانشگاه است که هرانسانی، به فراخور معرفتش از آن درس می آموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از خورموج ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی در کارگاه آموزشی عبرت ها و فتنه های عاشورایی ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج (دشتی) گفت: عدالت خواهی وظلم ستیزی،پایداری در دفاع از ارزشهای اسلامی،امر به معروف و نهی از منکر و شهادت طلبی در راه خدا درسهای مهمی است که ما از قیام عاشورا و حادثه بزرگ کربلا می گیریم.

وی افزود: مصائب و آزاری که بر خاندان پیامبر (ص)در روز عاشورا واقع شد، برای آن نظیری در کل زمان و تاریخ قابل تصور نیست.چنانچه امام حسن مجتبی (ع)فرمود:« لا یوم کیومک یا أباعبدالله»

وی اضافه کرد: همواره بین جریان حق و عدالت طلب در دفاع از مظلوم با دستگاه ظلم و ستم درگیری وجود داشته است و این مبارزه همیشگی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از شبهاتی که درباره حادثه کربلا مطرح می شود این است که«قیام عاشورا به دستور خداوند متعال صورت گرفته و یک سری بین خداوند و بنده اش است،درنتیجه ما نمی توانیم از قیام عاشورا به عنوان الگو استفاده کنیم»که این حرف واضح البطلان است،چراکه در صورت پذیرش این حرف به هیچکدام از سیره اولیای الهی نمی توان تمسک جست چرا که آنها هم با خداوند متعال در ارتباط بوده اند و نوعی رمز با خود بهمراه داشته اند.

حسینی با بیان اینکه قیام عاشورا یک دانشگاه است گفت: همه انسانها چه خردسال و سالخورده چه مسلمان و غیر مسلمان می توانند در این دانشگاه به فراخور معرفتشان درس بیاموزند و اساتید این دانشگاه شخصیت هایی مانند امام حسین(ع)،حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) می باشند.

وی با توضیح واژه عبرت از عزت مداری بعنوان یک عبرت نام برد و بیان کرد:یکی از عبرتهای قیام عاشورا عزت مداری است،مرگ با عزت زندگی است و زندگی با ذلت همان مرگ می باشد و ذلت و خواری با اصل مسلمانی جمع نمی شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در خصوص زمینه های شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش افزود:یکی از مهمترین عوامل،تغییر در ارزش های اسلامی بود و جداکردن مردم از اهل بیت علیهم السلام،تبعید صحابه بزرگ و مغضوب واقع شدن آنها و تبدیل خلافت پیامبر(ص) به پادشاهی باعث تغییر ارزشها و آرمانهای جامعه اسلامی گردید.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که هیچ کس به شیوایی ، بلاغت و زیبایی امام حسین علیه السلام نمی توانست وجدانهای خفته را بیدار کند عنوان کرد: امام حسین(ع) در روزعاشورا چندین مرتبه برای لشکر شام و کوفه سخنرانی و اتمام حجت کردند،دلیل و برهان قاطع آوردند اما اثری بر آن دلهای انباشته از حرام نگذاشت.

وی یکی دیگر از زمینه های وقوع این حادثه هولناک تاریخ یعنی ریختن خون پاک حضرت أباعبدالله علیه السلام و یارانش را لغزش خواص دانست و افزود:خواص افراد صاحب نفوذ و صاحب تأثیر هستند که رفتار و گفتارشان در جامعه مخاطب دارد.در آن دوران خواص به دلیل کوتاهی در رسالت خویش دچار لغزش شدند که منشا اصلی آن دنیا گرایی این افراد بود.

کد خبر: 969902

وب گردی

وب گردی