آزادی مشروط «نواز شریف» از زندان

دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی مشروط «نواز شریف»، دختر و دامادش را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دادگاه عالی پاکستان حکم حبس ۱۰ ساله نخست‌وزیر سابق این کشور که در ماه ژوئیه در پرونده فساد مالی صادر شده بود، را بدلیل ناکافی بودن شواهد ارائه شده توسط دادستان سازمان بازرسی این کشور لغو کرد. حکم دختر «شریف» هم لغو شده است. «مریم نواز» هم در همین پرونده به تحمل هفت سال حبس محکوم شده بود. برای این دو در ارتباط با مستغلات لوکس خانواده «شریف» در لندن حکم صادر شده بود.

دادگاه برای آزادی هر یک از این سه نفر وثیقه 500 هزار روپیه‌ای (معادل حدود 4 هزار دلار ) تعیین کرده است.

«نواز شریف» در سال 2017 و پس از آنکه اسم سه تن از فرزندانش در پرونده فساد مالی «اسناد پاناما» قرار داشت، توسط دادگاه قانون اساسی پاکستان از سمت نخست وزیری برکنار شد.

دادگاه وی را در سه پرونده فساد و رشوه متهم کرده بود.

در یکی از این پرونده ها به نام «آونفیلد (Avenfield) » ادعا شده بود که چهار آپارتمان در یکی از مجلل ترین مناطق لندن متعلق به اعضای خانواده «شریف» است.

«نواز شریف» در این پرونده به 10 سال زندان و پرداخت هشت میلیون پوند محکوم و دختر وی نیز محکوم به 7 سال حبس و پرداخت دو میلیون پوند جریمه نقدی شده بود.

بر اساس این پرونده «شریف»، سه فرزند و داماد وی و «اسحاق دار» وزیر سابق خزانه داری پاکستان به صورت غیرقانونی اقدام به خرید چند واحد آپارتمانی در «آونفیلد» کرده اند، هرچند «شریف» این ادعا را رد کرده و پذیرفته بود که مالکیت واحدهای مذکور متعلق به پسرانش است.

انتهای پیام /

کد خبر: 970150

وب گردی

وب گردی