تیغ آمریکا روی رگ چین

معاون وزیر بازرگانی چین، روز سه شنبه در مورد چالش های موجود بر سر بازنگری مذاکرات با آمریکا اعلام کرد: «چگونه وقتی چاقو روی گردن شماست می توانید با فردی مذاکره کنید.»

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «وانگ شووان» معاون وزیر بازرگانی چین در کنفرانس مطبوعاتی پکن که هدف آن مشخص کردن سیاست های جدید دولت در مورد اصطکاک تجاری به وجود آمده بین پکن و واشنگتن است اعلام کرد که چین قربانی قلدر مآبی آمریکاست.

هشدار معاون وزیر بازرگانی چین امروز سه‌شنبه به دنبال انتشار گزارش نهادهای دولتی چین که در آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به قلدری علیه دیگر کشورها و اختلال در اقتصاد جهانی متهم کرد، مطرح می‌شود.

گزارش مذکور، امیدها برای پیشرفت در مسیر حل و فصل مناقشه بر سر سیاست فناوری پکن را تضعیف کرد. طرفین در دوره اخیر تعرفه‌های اضافی روی میلیاردها دلار از کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند.

شوون، تاکید کرد پکن آماده مذاکره است اما اکنون که ایالات متحده چنان تدابیر محدودکننده تمام عیاری تصویب کرده و چاقویی روی گردن ما گذاشته است، چگونه روند مذاکرات می‌تواند ادامه یابد؟ به طور حتم این مذاکرات برابر نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971005

وب گردی

وب گردی