جهان در آیینه ایسکانیوز

هفته آینده جهان با رویدادهای متفاوتی روبرو خواهد شد که آن ها را می توانید در ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جهان در هفته آینده با اتفاقات، دیدارهای مهم، مذاکرات های فشرده در مورد صلح در شبه جزیره کره، تلاش برای حل و فصل بحران کاناد و عربستان سعودی، تعیین رهبران سیاسی روبرو می شود که احتمالا باعث تغییر استراتژیک معادلات سیاسی و دیپلماتیک خواهد شد.

اردوغان به آلمان می رود

رئیس جمهور ترکیه در اواخر ماه سپتامبر از آلمان دیدار خواهد کرد. «رجب طیب اردوغان»، اعلام کرد: در جریان دیدارش با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان برای تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با این کشور تلاش می کند.

دیدار هیات حماس از مصر

سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که هیأتی از این جنبش در آینده نزدیک به دعوت مصر برای بررسی آخرین تحولات نوار غزه و صلح فلسطینی به قاهره سفر می‌کند.

دوم اکتبر رئیس جمهور عراق تعیین می شود

هیات رئیسه مجلس عراق دوم اکتبر را به عنوان روز تعیین رئیس جمهور جدید این کشور تعیین کرد. پیشتر قرار بود در جلسه روز 25 سپتامبر پارلمان عراق، رئیس جمهور این کشور انتخاب شود.

احتمال دیدار وزرای خارجه کانادا و عربستان

وزیر خارجه کانادا «کریستیا فریلند» اعلام کرد، احتمالا در هفته جاری و در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای عربستانی خود «عادل الجبیر» دیدار خواهد کرد.

ابراز امیدواری برای دیدار با رهبر کره شمالی

نخست‌وزیر ژاپن «شینزو آبه» برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبری کره شمالی در روزهای آتی و حل مناقشه ربوده‌شدگان کشورش ابراز تمایل کرد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز پس از رسیدن به مقر سازمان ملل در نیویورک در روز 25 سپتامبر اعلام کرد: به زودی با کیم جونگ اون، ملاقات خواهد کرد.

دیدار جنجالی سیسی و نتانیاهو

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم قرار است در روزهای آتی و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهور مصر ملاقات کند.

کد خبر: 971148

وب گردی

وب گردی