اقتصاد خرد منتشر شد

کتاب «اقتصاد خرد برای دانشجویان مدیریت و حسابداری» نوشته علیرضا جرجرزاده و زهرا محمدیان عضو هیات علمی، توسط انتشارات سازمان چاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز منتشر شد.

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی ایسکانیوز، این کتاب در تلاش است از یک سو مفاهیم اساسی اقتصاد خرد را با بیانی روان به روشی توصیفی و بدون تاکید بر روش های ریاضی برای دانشجویان مدیریت و حسابداری ارائه کند و از سوی دیگر در این راه اقتصاد خرد را قربانی سادگی و آسانی نکند به طوری که دانشجویان اقتصاد نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

برای اینکه اقتصاد خرد به خوبی درک شود تاکید ویژه ای بر سوال اساسی علم اقتصاد تخصیص بهینه منابع لازم است شاید بهترین روش آموزش اقتصاد خرد و تمامی دروس مواجه کردن دانشجویان با پرسش باشد باید ذهن آنان را درگیر کرد و راه حل های پیشنهادی‌شان برای پرسش ها را به چالش کشید در این کتاب کوشیده ام که این چنین عمل کنم این کتاب بیشتر برای دانشجویان رشته های مدیریت و حسابداری تالیف شده است و می کوشد از یک سو مفاهیم اساسی اقتصاد خرد را با بیانی روان، روشی توصیفی و بدون تاکید بر روش های ریاضی برای دانشجویان مدیریت و حسابداری ارائه کند و از سوی دیگر در این راه اقتصاد خرد را قربانی سادگی و آسانی نکند، به طوری که دانشجویان رشته اقتصاد نیز بتوانند به نحو مطلوب از آن استفاده کنند.

مولف در مقدمه کتاب نوشته است: ورود به دنیای علم اقتصاد با درس اقتصاد خرد آغاز می شود حدود بیست سال تجربه آموزش اقتصاد خرد این نکته را به من آموخته که برقراری ارتباط بین دنیای انتزاعی اقتصاد خرد و درک دانشجویان کاری دشوار است؛ زیرا دانشجویان همه جزئیات اقتصاد خرد را می آموزند؛ اما خرد را یاد نمی گیرند برای آن اقتصاد خرد به درستی درک شود تاکید ویژه ای بر سوال اساسی علم اقتصاد تخصیص بهینه منابع لازم است.

در تدریس اقتصاد خرد هر از گاهی باید توقف کرد و آن چه را تاکنون بیان شده است در قالب مجموعه ای یکپارچه نگریست مگر تمام اجزای مجموعه با هم نگریسته شود و درک این کل تنها منابع درک نخواهد شد مگر اجزای آن میسر است در اینجا وظیفه دشوار معلم آشکار می شود که هم زمان هم جز را آموزش دهد و هم ارتباط آن ها را در قالب یک کل نشان دهد.

کتاب «اقتصاد خرد برای دانشجویان مدیریت و حسابداری» در نه فصل تدوین شده است. فصل اول این کتاب با عنوان چرا اقتصاد اهمیت دارد در بخش های متنوع در این باره توضیح می دهد، فصل دوم درباره مفهوم تقاضا و فصل سوم به تقاضای مصرف کننده اختصاص دارد، فصل چهارم عرضه را توضیح میدهد، در فصل پنجم با مفهوم کشش آشنا می شویم، فصل ششم درباره تولید و مفاهیم مربوط با آن توضیحاتی به تفضیل آمده است ، فصل هفتم درباره هزینه و فصل هشتم درباره بازار رقابت کامل و دست آخر فصل نهم به واژه بازار انحصاری و مفاهیم مربوط به آن اختصاص دارد.

این کتاب نوشته علیرضا جرجرزاده و زهرا محمدیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در 257 صفحه ، شمارگان دو هزار نسخه با قیمت 22 هزار تومان، توسط انتشارات سازمان چاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972879

وب گردی

وب گردی