نشست تخصصی شیوه های دعوت به نماز فرزندان برگزار شد

به همت ستاد اقامه نماز معاونت امور دانشجوئی و فرهنگی واحد تهران مرکزی نشست تخصصی فرهنگی با عنوان «شیوه های دعوت به نماز فرزندان» ویژه کارکنان  در سالن اجتماعات مسجد جامع نور ولایت واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علی زارعی کارشناس مرکز تخصصی نماز از قم با تاکید بر رسالت مهم دعوت به نماز تصریخ کرد: نماز ستون دین و سعادت دنیا و آخرت است. برخی از مردم فقط دنیا را می خواهند و برخی دنیا و آخرت را با هم می خواهند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: برخی از شما فقط دنیا را می خواهید، پس هر چه بخواهید به شما خواهیم داد. کسانی دنیا و یا آخرت را به تنهایی می خواهند زندگیشان دنیایی است ولی کسانی که دنیا و آخرت را با هم می خواهند زندگیشان دنیوی و اخروی است. لذا بهترین آرامش را کسانی دارند که هم آرامش دنیا و هم آرامش آخرت را می خواهند.

وی در ادامه سخنان خود افزود :نماز ارتباط با خداست، ارتباطی که به انسان آرامش می دهد و انسان از گذشته اش پشیمان نخواهد شد.

زارعی گفت: خانواده در نزد خداوند از اهمیت بالایی برخوردار است لذا هیچ بنایی در نزد خداوند مقدس تر و محبوب تر از خانواده نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اسلام بالاترین عبادت، تفکر است، گفت: عبادت بدون تفکر انسان را رشد نمی دهد . بالاترین هنر معلم و استاد آن است که مخاطب خود را وادار به تفکر کند. ابزار فکر کردن عقل است که خداوند در اختیار همه قرار داده است.

زارعی در ادامه سخنان خود نقش والدین را در دعوت فرزندان به نماز را مهم دانست و افزود: خانواده در زمینه سازی، الگوی خوب بودن، نقش آموزشی و نقش نظارتی و مراقبتی نقش مهمی دارند.اگر بخواهیم دین گریز نباشیم باید بحث های تربیتی را در مرحله اول از خودمان شروع کنیم و دین را برای خود سخت نکنیم بلکه به تدریج و با تسهیل کردن امور، کارها را انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973693

وب گردی

وب گردی