بازدید مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد از ظرفیت های فرهنگی و دانشجویی واحد لاهیجان

دکتر رضا نصیری مدیر کل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی با حضور در واحد لاهیجان از امکانات و ظرفیت های فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی واحد بازدید نمود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نصیری جذب حداکثری دانشجویان را مهم دانسته و افزود: با روشهای جذاب همانند برگزاری اردوهای فرهنگی می توان آمار جذب و علاقمندی دانشجویان به مسائل فرهنگی و انقلابی را بالا برد و بسیج، تشک لها و هیات های مذهبی در این گام می توانند پیشگام باشند و با حذب حداکثری جوانان مستعد را به سمت حقیقت سوق دهند.

وی بعد اسلامیت و توجه به انقلابیگری را شاخصه دیگر دانشگاه بیان کرد و افزود: تمرکز بسیج، تشکلها و هیئت های مذهبی و دانشجویی می بایست بر روی جریانهای انقلابی و اسلامی، امام راحل ، مقام معظم رهبری و ماهیت نظام اسلامی باشد و باید محیط دانشگاه ها به گونه ای باشد که دانشجویان معنویت را در دانشگاه احساس نمایند.

مدیر کل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی انجام فعالیت های فکری و بنیادی در دانشگاهها را ضروی دانسته و ادامه داد: علاوه بر انجام فعالیتهای روزمره در دانشگاه می بایست بر روی انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی تمرکز نمود و در این زمینه محتوای جذاب تولید کرد، در کارهایمان ابتدا تفکر و اندیشه را باید لحاظ گردد و سپس به دنبال کارهای دلی و قلبی رفت و فضای دانشگاه ها باید بگونه ای باشد که معرفت دینی دانشجویان در آن رشد یابد.

وی مسجد و اقامه نماز را شاخص و محوریت تمامی امور در دانشگاه اعلام نمود و افزود: محور فعالیتهای مذهبی و فرهنگی باید مسجد باشد و خوشبختانه معماری و مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بگونه ای است که دسترسی تمامی دانشکده ها و دانشجویان به آن آسان می باشد و مسجد این واحد در مکان و موقعیت خوبی قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبلیغات و استفاده از شعارهای مذهبی و اسلامی در محیط دانشگاهها را بسیاری ضروری دانست و ادامه داد: تشکلهای دانشجویی، بسیج می بایست پیام ها و بیانات مربوط به امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا را در دانشگاه نصب نمایند تا پیام آن بزرگان به گوش همگان برسد و بر معنویت محیط دانشگاه افزوده گردد.

دکتر نصیری یکی از مهمترین اهداف دانشگاه را تربیت نیروی انقلابی برای اداره کشور دانست و اظهار کرد: دانشگاه علاوه بر تقویت بعد علمی، می بایست تربیت نیروی انقلابی متعهد و وفادار به آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی برای برای آینده کشور را انجام دهند و رسالت بسیج، تشکل و هیئت ها در این گام بسیار موثر می باشد.

درپایان دکتر نصیری به همراه هیات همراه از امکانات فرهنگی، ورزشی و دانشجویی واحد بازدید و با حضور در دفاتر بسیج دانشجویی، تشکلها و هیات های مذهبی از نزدیک با دانشجویان به گفتگو پرداخت.

کد خبر: 974232

وب گردی

وب گردی