پلاک های اتومبیل ها نیز هوشمند می شوند

در جهان امروز که همه اشیای اطرافمان در حال هوشمند شدن هستند، چرا پلاک اتومبیل ها از این قاعده پیروی نکنند؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پلاک اتومبیل ها به زودی هوشمند می شوند و از این پس پلاک هایی را که در جلو و عقب ماشینتان نصب می کنید دیگر فقط اطلاعات اتومبیل را نمایش نمی دهند.

براساس یک تکنولوژی جدید، پلاک ها کار اتومبیل های خودران را برای پارک کردن بسیار راحت می کنند. حتما احتمالا این سوال پیش خواهد آمد که یک پلاک هوشمند چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟

در اولین مرحله پلاک ها با متصل شدن به گوشی های اندرویدی به کار می افتند. شما اگر با ماشینتان به هر وسیله ای بیش از اندازه نزدیک شوید، می توانید آن را به وسیله گوشی خود لحظه به لحظه ببینید.

برای مثال همان گونه که در عکس زیر مشاهده می شود، اتومبیل در حال نزدیک شدن به اتومبیل دیگری از عقب است.

با اطلاعات ارسالی به گوشی دیگر نیازی به استفاده از سنسور های مخصوص برای پارک کردن ماشین نیست. از آن مهمتر این که وظیفه این پلاک ها تنها کار کردن به عنوان سنسوری برای پارک کردن ، نیست.

این پلاک ها می توانند موقعیت جغرافیایی (لوکیشن) را لحظه به لحظه بر روی نقشه به راننده اعلام کنند.

این پلاک ها برای نصب و استفاده به کابل و سیم های زیادی احتیاج ندارند و حتی می توانند بدون سیم کار کنند و با دارا بودن باتری داخلی از باتری اتومبیل نیز استفاده نمی کنند. این پلاک ها را می توان در همه اتومبیل ها به کار برد و از آنها استفاده کرد.

البته پلاک های مذکور هنوز قابلیت اتصال به گوشی های اپل را ندارند و فعلا فقط با گوشی های اندرویدی سازگار هستند که به نظر می رسد شاید بزرگترین ایراد آنها باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974621

وب گردی

وب گردی