بررسی رتبه MBA دانشگاه اصفهان در سطح بین المللی

دانشگاه اصفهان در رتبه بندی تمام وقت MBA اروپا توانسته است رتبه 47 را کسب کند، این در حالی است که رتبه این دانشگاه بر اساس رتبه بندی تمام وقت  MBA جهان 141-150 است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اگر روزی از شما بپرسند بهترین دانشگاه جهان کدام است، چه پاسخی می دهید؟ چه معیاری را برای انتخاب بهترین‌ها در نظر می گیرید؟ البته که انتخاب دانشگاه‌های برتر جهان توسط من و شما امکان پذیر نیست و توسط سازمان‌ها و پایگاه‌های مختلف صورت می گیرد. با مطرح کردن این پرسش قصد داشتیم ذهن شما کمی به سمت معیارهای آموزشی دانشگاه‌ها حرکت کند.

احتمالا برخی از شما در پاسخ به سوال معیارهای بهترین دانشگاه جهان بگویید در این زمینه باید بارعلمی دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داد، برخی هم ممکن است معتقد باشند دانشگاه‌هایی که دارای خروجی پژوهشی هستند،‌ در اولویت قرار دارند. به راستی در انتخاب برترین دانشگاه کدام معیارها را باید مد‌نظر قرار داد؟

برای بررسی دانشگاه‌ها،‌ رتبه بندی جهانی QS در نظر گرفته شده است که در آن بیش از 850 دانشگاه در نتایج این رتبه بندی ارزیابی می شوند. رتبه بندی QS یکی از معتبرترین و مهم ترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های دنیا به شمار می‌رود که در آن از 6 شاخص اصلی شامل شهرت دانشگاه (40 درصد)، ارزیابی کارفرمایان (10 درصد)، نسبت عضو هیأت علمی به دانشجو (20 درصد)، استنادها به ازای اعضای هیأت علمی(20 درصد)، دانشجویان بین‌المللی (5 درصد) و هیأت علمی بین‌المللی (5 درصد) سنجیده می شود.

براساس داده‌های پایگاه بین المللی topuniversities،‌ دانشگاه اصفهان (UI) یک دانشگاه دولتی در اصفهان است و یکی از 10 دانشگاه برتر ایران به شمار می رود. دانشگاه اصفهان در سال 1946 ساخته و در میدان آزادی اصفهان واقع شده است.
این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تمام وقت دانشجو می پذیرد، دانشگاه اصفهان دارای سیزده دانشکده و چندین مرکز تحقیقاتی است. این دانشگاه بیش از 600 عضو هیات علمی تمام وقت دارد.

دانشگاه اصفهان در رتبه بندی تمام وقت MBA اروپا توانسته است رتبه 47 را کسب کند. این در حالی است که رتبه این دانشگاه بر اساس رتبه بندی تمام وقت MBA جهان 141-150 است.

نمودار زیر بیانگر رتبه بندی تمام وقت MBA اروپا دانشگاه اصفهان است:

بر اساس نمودار این دانشگاه در سال 2019 توانسته است رتبه 47 را کسب کند.

تنوع؛ پررنگ ترین معیار رتبه بندی دانشگاه اصفهان

معیارهای رتبه بندی دانشگاه اصفهان شامل تنوع، قابلیت کارکرد، نتایج کارآفرینی و فارغ التحصیلان، بازگشت سرمایه و رهبری اندیشه است:

همان طور که از نمودر فوق پیداست تنوع در معیارهای رتبه بندی بیش ترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975133

وب گردی

وب گردی