برنامه نویسی عمومی به زبان MATLAB کتاب شد

کتاب «برنامه نویسی عمومی به زبان MATLAB» تالیف پرهام زاهدی نژاد و هاجر حسنی اردکانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیشرفتهای چشمگیر علمی و صنعتی امروزی در زمینه های مختلف علوم از قبیل مهندسی، پزشکی، نجوم و... بدون تردید مرهون استفاده از کامپیوترها و استفاده از قابلیتهای ویژه برنامه نویسی است که امکان ایجاد ارتباط بین انسان و ماشین را فراهم کرده است.

برنامه MATLAB یکی از توانمندترین ابزارها در مهندسی نوین است که با ارائه ابزارهای متنوع و کاربردی در قالب برنامه نویسی و محیط های تخصصی توجه بسیاری از کاربران در زمینه های مختلف مهندسی، ریاضی، پزشکی مانند طراحی سیستمها، کنترل، تجزیه و تحلیل داده ها، پردازش سیگنال و تصویر و... را به خود جلب کرده است. نام این نرم افزار از عبارت انگلیسی MATrix LABoratory اقتباس شده و هسته اصلی این نرم افزار به زبان برنامه نویسی C و رابط گرافیکی آن به زبان جاوا نوشته شده است. کارکردن با زبان برنامه نویسی متلب بسیار ساده است. در این نرم افزار توابع بسیار زیادی به صورت پیش فرض تعریف شده اند و همچنین برنامه نویسان می توانند به سادگی در صورت نیاز توابع مورد نیاز خود را که در نرم افزار موجود نیست را تعریف کنند.

این کتاب با ارائه درس نامه های کامل و مثالهای متنوع و طبقه بندی شده در زمینه های گوناگون برنامه نویسی می تواند به عنوان مرجع کامل برنامه نویسی برای دانشجویان رشته های مختلف نظیر مهندسی مکانیک، عمران، صنایع، برق، شیمی و مواد و.. مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب «برنامه نویسی عمومی به زبان MATLAB» در 7 فصل تدوین شده است. فصل اول با عنوان الگوریتم ساده شامل مباحثی چون محیط برنامه نویسی و عملکردهای مقدماتی و تمرینات است. فصل دوم به ساختارهای تصمیم گیری اختصاص دارد. فصل سوم با نام حلقه ها به برنامه های نمونه می پردازد. فصل چهارم درباره ماتریسها است، فصل پنجم با عنوان زیر برنامه ها به برنامه های نمونه جهت کار با زیر برنامه ها اختصاص دارد. فصل ششم محیط پارامتری نام دارد و شامل مواردی چون توابع کاربردی، انتگرال گیری از عبارتهای سیمبولیک و محاسبه مشتق یک چند جمله ای است و فصل هفم به شرح نمودارها و ترسیم سطوح می پردازد.

کتاب «برنامه نویسی عمومی به زبان MATLAB» تالیف پرهام زاهدی نژاد و هاجر حسنی اردکانی از اعضای هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه در 189 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه و قیمت 18 هزار تومان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975217

وب گردی

وب گردی