روانشناسی رشد به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب « روانشناسی رشد» با تاکید بر بهداشت روانی و راهکارهای تشخیصی درمان و تربیتی تالیف شهنام ابوالقاسمی دانشیار توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روانشناسی رشد یک موضوع میان رشته ای است. در بررسی اجمالی می توان اهمیت رشد و نمو را در میان رشته های گروه پزشکی، علوم انسانی مخصوصا روانشناسی و علوم تربیتی با تمامی گرایش ها مشاهده کرد.

با توجه به تغییر نگرش نسبت به موضوع رشد و تکامل در طی تاریخ پیشرفت علوم پزشکی و انسانی در کتاب حاضر با دیدگاه چند جنبه ای تدوین شده است. در این دیدگاه به مباحث عمده وراثت، محیط، رشد جسمانی، ادارکی، شناختی، زبان و اجتماعی از دید تعاملی پرداخته شده است. از آنجائیکه رشد و نمو در تمامی دوران زندگی در جریان است لازم است اطلاعاتی در اختیار متخصصان، دانشجویان و خانواده ها قرار گیرد تا آنها بتوانند نحوه برخورد مناسب با خصوصیات هر دوره از رشد را فرا گرفته و در صورت انحراف رشد از مسیر طبیعی، نشانه های ناهنجاری رشد را تشخیص داده و در پی اتخاذ راهکار مناسب برآیند.

در طی پیشرفت علوم پزشکی و بهداشتی مخصوصا بهداشت جسمانی و فراهم ساختن شناسنامه بهداشت جسمانی برای هر فرد از بدو تولد تا سن بزرگسالی، متاسفانه جایگاه شناسنامه بهداشت روانی یا به عبارتی شناسنامه شخصیتی برای افراد از بدو تولد تا بزرگسالی خالی است به همین دلیل سعی شده است که در کتاب حاضر گامی در جهت تدوین شناسنامه شخصیتی برداشته شود گام اول در تحقق این هدف تاکید بر بهداشت روانی هر دوره از رشد است که در کتاب حاضر در این راستا تلاش هایی صورت گرفته است.

در کتاب « روانشناسی رشد» به علت پراکندگی مباحث عمده رشد و نمو تلاش شده است سه بخش مهم روانشناسی رشد یعنی رشد (1)، رشد (2) و پیری و مرگ در یک اثر به صورت منسجم و با تاکید بر بهداشت روانی و راهکارهای تشخیصی و تربیتی گردآوری و تدوین شود.

این کتاب شامل چهار بخش و دوازده فصل و دو ضمیمه است. بخش اول شامل مراحل رشد و نمو از لحظه لقاح تا پایان کودکی، شیوه و نوع ارتباط بین والدین و کودک، اختلالات رشدی کودکان و تعیین و تشخیص زمان نیازمندی کودکان به کمک های حرفه ای و تخصصی است. بخش سوم مربوط به رشد و تحولات عظیم دوره نوجوانی بوده و بخش چهارم شامل رشد دوره بزرگسالی (جوانی ، میانسالی و پیری) و مرگ است. در انتهای کتاب جهت بررسی بازتابهای دوره نوزادی و جداول کنترل رشد آمده است.

چاپ دوم کتاب « روانشناسی رشد» با تاکید بر بهداشت روانی و راهکارهای تشخیصی درمان و تربیتی تالیف شهنام ابوالقاسمی دانشیار گروه روانشناسی بالینی دانشگاه، در 720 صفحه و قیمت 38 هزار تومان، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976987

وب گردی

وب گردی