بحران فروش گوشی های سامسونگ در بازار چین

بررسی های انجام شده در خصوص میزان فروش گوشی های تلفن همراه شرکت سامسونگ حاکی از کاهش شدید آن در برابر محصولات داخلی چینی در این عرصه و عملکرد بسیار نامناسب این شرکت کره ای در این کشور آسیایی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده در دنیای فناوری سامسونگ به طور نگران کننده ای سهم خود در بازار گوشی تلفن همراه چین را از دست داده است به طوری که این شرکت کره ای در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی تنها 700 هزار گوشی در این کشور آسیایی فروخته است.

بر اساس گزارش «استراتژی آنالیتیک» متخصص در مباحث بازار سهم سامسونگ از بازار تلفن همراه در چین از 0.7 درصد فراتر نرفته است و بر همین اساس عملکرد این شرکت در پر جمعیت ترین کشور جهان بسیار نامناسب است.

سامسونگ تنها در برابر هوآوی از جایگاه پایین تری برخوردار نیست بلکه با فاصله ای زیاد از شرکت هایی مانند اوپو و شیائومی نیز در جایگاه 11 قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار تلفن همراه چین در سال 2014 به 19 درصد می رسید و 18 میلیون دستگاه در این کشور به فروش رساند؛ اما با ظهور شرکت های داخلی این سهم بسیار کاهش یافت.

شرکت های چینی هم اکنون برای جذب بیشتر مشتری به ارائه فناوری های پیشرفته با قیمت هایی پایین اقدام کرده در حالی که شرکت های سامسونگ و اپل دستگاه های جدید خود را با قیمت هایی بالا ارائه می کنند.

شرکت هوآوی در گذشته از لحاظ تعداد گوشی های فروخته شده از شرکت آمریکایی اپل نیز پیشی گرفت؛ اما سامسونگ همچنان رتبه اول در جهان را به خود اختصاص داده در حالی که شاهد کاهش بی سابقه فروش خود در کشور چین بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977343

وب گردی

وب گردی