تهیه اطلس ظرفیت‌های علمی و فناورانه حوزه زیست‌فناوری در کشور

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: یکی از اقدامات مفید در ستاد، تهیه اطلس ظرفیت‌های علمی و فناورانه حوزه زیست‌فناوری در کشور است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تهیه اطلس ظرفیت‌های علمی و فناورانه حوزه زیست‌فناوری، بیان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری از آنجا که حمایت، هدایت و هماهنگی موسسات و مراکز فعال و مرتبط با زیست فناوری را بر عهده دارد با اهتمام ظرفیت های فکری نسبت به تهیه اطلس ظرفیت های علمی و فناورانه حوزه زیست فناوری در کشور اقدام کرده است.

وی افزود: این کار را با هدف فراهم کردن مدیریت درست و پیگیری ماموریت محوری در هر واحد علمی، بر یک عرصه اولویت دار اختصاصی، امکان حمایت های هدفمند اعتباری انجام داده ایم.

به گفته قانعی، برای رسیدن به رتبه اول علم و فناوری در منطقه و سهم موثر ثمردهی اقتصادی و ارزش افزوده از محل ظرفیت های علمی، مستلزم اقدام هماهنگ و همه جانبه متکی بر تقسیم کار ملی هستیم. همچنین استفاده مفید از منابع محدود نیازمند اقدام برنامه ریزی شده متناسب با ظرفیت های آمایش سرزمینی و اقلیمی و پتانسیل های منحصر به فرد در کشور و مدیریت هوشمندانه ظرفیت منابع انسانی دانشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978790

وب گردی

وب گردی