سورنا ستاری با وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی دیدار کرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با خانم نالدی پاندور وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در راس هیاتی تجاری و فناور شامل 48 نفر از مدیران شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک و صندوق های مالی فناوری به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرد.

معاون علمی در روز سوم این سفر، با وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی با هدف بررسی راه کارهای و توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین دو کشور و گسترش تعاملات علمی و نیروی انسانی متخصص دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بازدید از نمایشگاه علم و فناوری و موسسه فناوری نوآورانه آفریقای جنوبی از دیگر برنامه‌های هیات تجاری و فناور همراه معاون علمی در سفر به آفریقای جنوبی است.

همچنین، معاون علمی در افتتاحیه مجمع علم جنوب آفریقا نیز سخنرانی خواهد کرد.

آفریقای جنوبی با جمعیت و درآمد ناخالص ملی بالا با کشورهای متعددی در سراسر دنیا در حوزه اقتصادی و تجاری همکاری می‌کند. سفر هیات ایرانی و شرکت های دانش بنیان به آفریقای جنوبی نیز با هدف افزایش سطح همکاری‌ها و تجارت فناوری بین دو کشور صورت گرفته است.

شایسته یادآوری است که آفریقای جنوبی مهم‌ترین کشور حوزه آفریقا محسوب می شود و این کشور جزو 4 کشور اولویت‌دار در ستاد آفریقای وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989536

وب گردی

وب گردی