حمایت از رساله دکتری و کمک به محققان جوان

حمایت از رساله‌های دکتری را باید راهی برای هدایت تحقیقات محققان جوان برای رفع نیازهای کشور دانست.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمایت از نیروی خلاق کشور راهی به سوی توسعه علم و فناوری است، سالانه تحقیقات و پژوهش های بسیاری توسط محققان در کشور انجام می شود. انجام رساله های دکتری نیز یکی از این پژوهش ها است که حمایت از آن می تواند این تحقیقات را به سمت رفع نیاز های کشور هدایت کند.

حمایت از طرح های پژوهشی محققان جوان به نوعی کمک به توانمندسازی دانشجویان دکترا برای انجام تحقیقات است.


همچنین تشویق و کمک به هدایت دانشجویان دکترا برای انجام پژوهش ها در مرزهای دانش و اثر بخشی آن در جامعه را باعث می شود. در این راستا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی حمایت از رساله های دکتری را در دستور العمل و فعالیت های خود قرار داده است. بر این اساس هر سال فراخوان حمایت از این رساله ها توسط صندوق منتشر می شود و امسال نیز چهارمین دوره این فراخوان منتشر شده است تا زمینه بیش از پیش برای این حمایت فراهم شود. این حمایت در چارچوب اولویت های تحقیقاتی کشور با هدف استفاده از ظرفیت های دانشجویان دکتری و ایجاد رقابت در بین متقاضیان مراکز علمی کشور برای کمک به توسعه علم و فناوری انجام می شود.


بر اساس این گزارش، هر رساله دکتری تا سقف 30 میلیون تومان حمایت می شود که در فراخوان اول 103 رساله، فراخوان دوم 160 رساله و فراخوان سوم 197 رساله از این حمایت برخوردار شد. همچنین چهارمین فراخوان نیز 15 شهریور ماه منتشر شده و علاقمندان تا 27 آذر ماه فرصت ارسال طرح های خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق مراجعه کنید.


انتهای پیام/

کد خبر: 989566

وب گردی

وب گردی