تجلیل از پژوهشگران برتردانشگاه آزاد  واحد خرم آباد

آخرین هفته آذر ماه  هر سال به عنوان هفته پژوهش نام گذاری شده است و به همین مناسبت در این هفته از پژوهشگران برتر در حوزه های مختلف تجلیل می شود، در همین راستا در واحد خرم آباد در مراسمی از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از خرم آباد، در این مراسم سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با تبریک هفته پژوهش و گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در سال های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد جدیدی را در بحث پژوهش در پیش گرفته است که هدف آن کاربردی کردن و هدفمند نمودن پژوهش ها و تحقیقات در جهت حل مسائل کشور می باشد.

وی طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای (پایش) را طرحی نو در راستای بررسی مشکلات و چالش های ملی عنوان کرد که توسط سازمان مرکزی و معاونت پژوهش و فن آوری دنبال می شود.

بهاروند با اشاره به حضور بیش از 14 هزار عضو هیأت علمی و بیش از نیم میلیون نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این ظرفیت عظیم علمی می تواند نقش مؤثری در بحث بررسی و تجزیه و تحلیل مشکلات و چالش های کشور به عنوان یک اتاق فکر داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا 2 موضوع گیاهان دارویی و بحث مشکلات و معضلات دستگاه قضایی و حقوقی به دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان محول شده که تلاش می شود با همکاری دبیر خانه هیأت امنای استان و معاونت پژوهش و فن آوری و در جلساتی که با مسئولین دستگاه قضایی استان و فعالان عرصه گیاهان دارویی برگزار می شود این 2 محور را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: پژوهشگران و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان نه تنها از اساتید و پژوهشگران سایر دانشگاه های استان کمتر نیستند بلکه در برخی حوزه ها یک سرو گردن بالاتر هم هستند که گواه آن ثبت دو اختراع «خودروی بادی خورشیدی اسپیکو» و «دستگاه تفکیک اتوماتیک زباله از مبداء یافته» می باشد که توسط عضو هیأت علمی واحد خرم آباد ساخته و ثبت اختراع شده، که این امر باعث مباهات این واحد دانشگاهی است.

دبیر هیأت امنای استان لرستان در ادامه تاکید کرد در راستای هدفمند شدن و کاربردی شدن پژوهش ها و تحقیقات، تا جایی که قوانین و ضوابط دانشگاه به ما اجازه دهد از همه پژوهشگران و صاحبان ایده در قالب مراکز رشد و طرح های پژوهشی حمایت خواهیم کرد.

بهاروند یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در ماه های اخیر را تجهیز آزمایشگاه بتن واحد خرم آباد عنوان کرد و افزود: تقریبا" در آخرین مراحل اخذ مجوز آزمایشگاه همکار استاندارد در زمینه بتن هستیم که این امر می تواند گامی مؤثر در زمینه درآمدزایی غیر شهریه ای باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مؤمنی منش معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز با تبریک هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در دین مبین اسلام نگاه ویژه ای به بحث علم و علم آموزی وجود دارد به گونه ای که در قرآن کریم هزار و پانصد آیه در خصوص علم و اهمیت آن وجود دارد.

مؤمنی منش مهمترین وجه تمایز آموزش عالی با آموزش و پرورش را بحث پژوهش عنوان کرد و گفت: آن چیزی که دانشگاه را ارتقاء می بخشد پژوهش است و به همین دلیل بایستی اساتید و دانشجویان را با تشویق و ترغیب به سمت پژوهش سوق دهیم.

سپس رضا میر دریکوند معاون پژوهش و فن آوری واحد خرم آباد نیز گزارشی از عملکرد حوزه پژوهش واحد خرم آباد و نحوه انتخاب پژوهشگران برتر وضوابط و جداولی که امتیازات نفرات برگزیده را مشخص می کند ارائه کرد.

دریکوند با اشاره به اینکه در سال گذشته مجوز نشریه « متون وحیانی » اخذ شده گفت: در سال جاری نیز پرونده اخذ مجوز یک مجله دیگر در حوزه علوم انسانی را در سازمان مرکزی در دست بررسی داریم که به زودی این مجوز نیز اخذ خواهد شد.

معاون پژوهشی واحد خرم آباد در ادامه آماری مقایسه ای از تعداد مقالات ISI ، مقالات علمی پژوهشی و طرح های درون و برون دانشگاهی انجام شده یا در دست اجرا را ارائه کرد و افزود: از دیگر اقدامات انجام شده واحد خرم آباد در حوزه پژوهش را خرید تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز ، خرید کتب مورد نیاز گرو های آموزشی ، تجهیز کتابخانه دیجیتال، مشارکت در ایجاد بانک پایان نامه ها و استفاده از نرم افزار اصالت سنجی، حمایت از تیم های دانشجویی و کسب مقام در مسابقات ربات پرنده، ابلاغ شیوه تدوین پروپوزال و نگارش پایان نامه و رساله، همسان سازی مقالات نمایه شده در SCOPUS، تعیین تکلیف طرح های پژوهشی، افزایش کیفیت تولیدات علمی و مقالات، برگزاری کارگاه های آموزشی با استفاده از خدمات ساها و راه اندازی سامانه ثبت پروپوزال و انتخاب استاد راهنما که متصل به sida می باشد ذکر کرد.

در پایان جلسه از پژوهشگران برتر واحد خرم آباد که در سطح استان و واحد حائز رتبه برتر شده بودند تجلیل شد.

کد خبر: 990241

وب گردی

وب گردی