تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: از این پس کارت راهنمایان گردشگری، درون استان تحویل آن‎ها خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه کریمیکیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ضمن تأکید بر لزوم برگزاری مداوم و دورهای جلساتی به منظور ساماندهی گشتهای غیرمجاز گفت: گشتهای غیرمجاز باتوجه به عدم رعایت الزامات فنی ممکن است مشکلات عدیدهای برای مسافران و همچنین متولیان دولتی ایجاد کنند و ساماندهی اینگونه سفرها و برگزاری مجاز آنها علاوه بر ایجاد اشتغال، کیفیت سفرها را نیز افزایش خواهد داد.

در ادامه سیدحکمت‎اله موسوی سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان نیز گفت: هدف از برگزاری این نشست، ممانعت از برگزاری گشتهایی بود که بدون گرفتن مجوز از ادارهکل و بدون داشتن شرایط فنی، تور برگزار می‎کنند و متعاقباً به دلیل عدم وجود تجهیزات ایمنی و یا شرایط مناسب، مشکلاتی را از لحاظ اخلاقی، جانی و مالی برای شرکتکنندگان در سفر فرآهم می‎آورند.

وی افزود: باتوجه به اینکه افراد برگزارکننده اینگونه سفرها آموزش لازم را ندیدهاند و شرایط مطلوب را برای مسافران فراهم نمیآورند و از طرفی امکان آسیب‎های مالی و جانی را برای آن‎ها بوجود میآورند، این موضوع را براساس قانون ساماندهی در دستورکار قرار دادیم.

همچنین سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با بیان این‎که از این پس راهنمایان گردشگری برای دریافت کارت خود نیازی به مراجعه به مرکز ندارند تصریح کرد: در راستای فراهم آوردن امکانات لازم جهت تسهیل روند صدور کارت راهنمایان، پیگیریهای لازم صورتگرفته است و کارت این افراد در استان تحویل آنها خواهد شد.

نبهانی با اشاره به این‎که در حال حاضر 8 مؤسسه آموزش گردشگری را در رشتههای مختلف گردشگری در دست اقدام و تشکیل پرونده داریم، گفت: از این تعداد مجوز دو مرکز آموزشی صادر و فعالیت آنها به صورت رسمی آغاز شده است.

در این جلسه رییس انجمن صنفی شرکتهای خدمات مسافرتی نیز گفت: یکی از مضرات فعالیت تورهای غیرمجاز عدم وجود امکانی برای بررسی و شناسایی برگزارکنندگان است که این بدلیل نبود دفتر و آدرس مشخص برای این افراد است.

همچنین نماینده ادارهکل پایانههای خوزستان نیزگفت: این ادارهکل این امادگی را دارد که با رانندگان متخلف که اقدام به جابجایی تورهای غیرمجاز می ننددر صورت شناسایی برخورد کند.

گفتنی است؛ دومین جلسه ساماندهی گشتهای غیرمجاز گردشگری به پیشنهاد ادارهکل میراث فرهنگی استان با حضور سرپرست میراث فرهنگی خوزستان، سرپرست معاونت گردشگری این ادارهکل و نمایندگان دستگاه‎های مرتبط در محل ادارهکل امور اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990986

وب گردی

وب گردی