ظریف بر عکس آمریکایی ها علنی به عراق رفت

درحالی که 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری رسمی چهار روزه در عراق بسر می برد، الشرق الاوسط با اشاره به تفاوت این سفر با سفر مقامات آمریکایی، به استحکام روابط تهران بغداد اذعان کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رسانه های عراق روز دوشنبه به نقل الشرق الاوسط نوشتند این که وزارت امور خارجه ایران بر خلاف سفر مقامات آمریکایی، سفر ظریف به عراق را از یک روز پیش رسما اعلام می کند، نشانه استحکام روابط تهران بغداد است.
وزارت امور خارجه ایران، یک روز قبل، با انتشار تصویری از ظریف روی پلکان هواپیما اعلام کرد که وی فردا به بغداد سفر می کند، در حالی که سفر مقامات آمریکا به عراق مخفیانه و یا بدون اعلام قبلی انجام می شود.
الشرق الاوسط نوشت: وزارت خارجه ایران به عمد این خبر را یک روز قبل اعلام و توجه ناظران را به آن جلب کرد تا این پیام را برساند که این سفر بر خلاف سفرهای محرمانه مسوولان آمریکایی، علنی و مورد استقبال عمومی در عراق است.
این روزنامه در این خصوص به سفر مخفیانه رئیس جمهوری آمریکا به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار در دو هفته گذشته اشاره کرده است.
الشرق الاوسط نوشته است که ایران با این عمل می خواست میزان استحکام تهران بغداد و همپیمانی این دو کشور را به آمریکایی گوشزد کند.
در این گزارش به سفر اعلام نشده و عجولانه هفته پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به عراق اشاره نشده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دیروز یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام یک سفر چهار روزه وارد بغداد شد و قرار است به شهرهای اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف نیز سفر کرده و علاوه بر دیدار با مقامات مختلف عراقی در چند همایش اقتصادی مشترک میان دو کشور نیز شرکت کند.
ظریف در اولین روز سفرش علاوه بر دیدار با همتای عراقی و نخست وزیر عراق تاکنون با رییس و اعضای فراکسیون اصلاح از فراکسیون های بزرگ پارلمان عراق دیدار کرده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در دومین روز سفرش، دیدارهایش را با دبیرکل جنبش اسلامی النجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف عراق آغاز و سپس با «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق و جمعی از سران فراکسیون ها دیدار کرده و در حال حاضر در حال دیدار با «هادی العامری» رهبر فراکسیون سازندگی از فراکسیون های بزرگ پارلمان و اعضای این فراکسیون است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992943

وب گردی

وب گردی