ظرفیت۳۹۰ هزار نفری دانشگاه‌ها در پذیرش بدون کنکور بهمن ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور، گفت: آن دسته از داوطلبانی که قبلا در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1397 در شهریورماه یا در مرحله تکمیل ظرفیت یا اعلام قبولی نیمه متمرکز قرار گرفته اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت نام و ادامه تحصیل باشند، قبولی قبلی آنها در مراحل بعدی لغو خواهد شد.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آغاز مهلت ثبت نام پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی اظهار داشت: ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی از امروز (29 دی ماه 97) شروع شده و تا روز 10 بهمن ماه ادامه دارد. بر اساس مصوبه شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش روز چهارشنبه (12 دی ماه 97) پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در بهمن ماه 1397 و مهرماه 1398 در دو بخش انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش اول شامل پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای بهمن ماه 1397 است که اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین مدارک و سوابق مورد نیاز در روز سه شنبه (25 دی ماه 97) به انضمام کد رشته محل های مربوط شامل 8 هزار و 771 کد رشته محل با حدود 390 هزار ظرفیت پذیرش روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم سنجش و پذیرش روز چهارشنبه (12 دی ماه 97) داوطلبان علاقه‌مند و واجد شرایط در مندرج اطلاعیه منتشره روز سه شنبه (25 دی ماه 97) می توانند به منظور اطلاع از رشته های تحصیلی و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو در این مرحله به جداول حاوی اطلاعات رشته محل های مؤسسات آموزشی مورد علاقه خود یا با به همراه داشتن مدارک و در نظر گرفتن موارد مشخص شده از امروز (شنبه 29 دی ماه 97) لغایت روز چهارشنبه (10 بهمن ماه 97) به سایت مؤسسه یا مؤسسات آموزش عالی ذی‌ربط، مستقیما مراجعه کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مذکور فقط ظرفیت خالی مانده مرحله تمدید مهلت ثبت نام در پذیرش مهرماه 1397 امکان پذیرش دانشجو دارد و این رشته محل ها شامل کد رشته محل های این گونه رشته‌هاست و شامل سایر رشته‌محل های دوره‌های روزانه، شبانه و کد رشته محل های دوره هایی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی است و ظرفیت آنها تکمیل شده، نیست.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که قبلا در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1397 در شهریورماه یا در مرحله تکمیل ظرفیت یا اعلام قبولی نیمه متمرکز قرار گرفته اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز یا واحدهای آموزشی ثبت نام کنند، قبولی قبلی آنها در مراحل بعدی لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993370

وب گردی

وب گردی