اصول تغذیه لارو ماهیان منتشر شد

جلد دوم کتاب « اصول تغذیه لارو ماهیان» تالیف جون هولت با ترجمه دکتر مهتاب قریب خانی و دیگران توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تغذیه ماهیان در مراحل اولیه زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درک نیازهای منحصر به فرد تغذیه ای لارو ماهیان میتواند بر کارایی و کیفیت ماهیان پرورشی بیافزاید. کتاب اصول تغذیه لارو ماهیان به طور گسترده به بررسی نیازهای غذایی، فیزیولوژی رشد و تدابیر غذادهی لارو ماهیان پرداخته و به محققان و متخصصین کمک می کند تا روش های پیشرفته پرورش را مورد استفاده قرار دهند.

کتاب اصول تغذیه لارو ماهیان به سه بخش عمده تقسیم شده است. بخش اول به بررسی نقش نیازهای ویژه غذایی در سلامت سیستم گوارش لارو ماهیان می پردازد. بخش دوم تاثیر فیزیولوژی تغذیه بر ماهی را در طی مراحل اولیه زندگی مورد مطالعه قرار میدهد و در نهایت بخش آخر رفتارهای غذایی و مزایا و معایب غذاهای زنده و جیره های حاوی میکروذرات را در رشد لارو ماهیان مورد بررسی قرار می دهد. همچنین در این کتاب جداول مربوط به میزان ریزمغذی ها در غذاهای زنده، میزان نیاز به اسیدهای چرب و ویتامین ها در مولدین و فهرستی از چالش ها و راه حل ها به همراه پیشنهاداتی برای ارزیابی موفقیت آنها ارائه شده است.

کتاب اصول تغذیه لارو ماهیان توسط یک تیم برجسته از محققان جهانی در زمینه تغذیه و فیزیولوژی ماهیان نوشته شده و منبع بسیار خوبی برای محققین، متخصصین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی شیلات و آبزیان است.

این کتاب در 8 فصل و در ادامه جلد اول تنظیم شده است. فصل هفتم با عنوان تاثیر تغذیه لاروها بر تکامل آنها شامل زیست شاخص های تغذیه ای، کبد، تکامل اسکلتی، فصل هشتم بیوانرژی رشد در ماهی های با اهمیت پرورشی است، فصل نهم به تنظیمات فرآیند گوارش اختصاص دارد و شامل مواردی چون گوارش در ماهی ها، سیستم های تنظیمی و پلی پپتیدهای لوزالمعده است. فصل دهم رفتارهای تغذیه ای در لارو ماهی ها ، فصل یازدهم غذای زنده با تشریح بخش های گونه های خزه دریایی، سیستم تولید، موروفولوژی و غنی سازی و کیفیت تغذیه ای است. فصل دوازدهم رژیم های غذایی دارای ذرات میرکو تکنولوژی تولید، فصل سیزدهم جیره های غذایی به شکل میکروذرات، موفقیت های بدست آمده در آزمون و ارزیابی و دست آخر فصل چهاردهم به روش های تعیین رشد جنین و لارو ماهی ها شامل موارد روش های تجربی و ارزیابی میزان رشد، محتوی پروتئین، ویژگی بیوشیمیایی و تکامل آناتومی مجرای گوارش به تشریح بیان می کند.

جلد دوم کتاب « اصول تغذیه لارو ماهیان» تالیف جون هولت با ترجمه دکتر مهتاب قریب خانی، دکتر مصطفی تاتینا و دکتر مسعود قریب خانی، در 661 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 28 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993523

وب گردی

وب گردی