حضور 90 هزار دانشجو در واحد های استان اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای شروع تحصیلات عالی وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان را در رشته های مختلف جذب کرده است. آمارها نشان می‌دهد تنها در واحد‌های تهران دانشگاه آزاد اسلامی 205 هزار دانشجو، در واحد های زیر مجموعه استان تهران 143 هزار و 400 دانشجو پذیرش و در واحد های زیر مجموعه استان اصفهان 90 هزار دانشجو پذیرش کرده است. البته از این تعداد 70 هزار دانشجو فعال بوده و 20 هزار دانشجو برای ثبت نام و انتخاب واحد هنوز به واحد ها مراجعه نکرده اند. دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی بیشترین توسعه را در حوزه علوم انسانی داشته است.

واحد خوراسگان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) که در سمت شرقی و مجاور شهر اصفهان واقع شده است، روز سوم آبان مـاه 1366 به تصویب هیآت امنای دانشگاه آزاد اسلامی رسید. این واحد دانشگاهی از دوم بهمن مـاه همان سال با پذیرش 510 دانشجو در چهار رشته تحصیلی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با حدود 20 هزار نفر دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی،دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی فعالیت علمی پژوهشی خود را با بیش از 350 نفر عضو هیات علمی تمام وقت و 40 نفر نیمه وقت و 700 نفر عضو حق التدریس ادامه می دهد.

واحد نجف آباد

یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که در شهر نجف‌آباد واقع در استان اصفهان قرار دارد. این دانشگاه که با نام دانشگاه نجف‌آبادشناخته می شود، تنها واحد جامع مستقل دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان به‌شمار می‌رود. این دانشگاه در سال 1364 تاسیس شده است و در حال حاضر میزبان 27هزار دانشجو در 250 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی است. مساحت کل زمین تحت مالکیت دانشگاه در حدود 1277 هکتار است و در این پهنه، ساختمان‌های آموزشی، اداری، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی قرار گرفته‌اند.

واحد کاشان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در سال 1363فعالیت خودرا در شهرستان کاشان آغاز کرد. در حال حاضر این دانشگاه دارای 4500 نفر دانشجو در 60 رشته فنی مهندسی، علوم انسانی و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان مشغول به تحصیل هستند که تاکنون بیش از 20000 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

واحد تیران

دانشگاه آزاد اسلامی سال 1385 تاسیس شده است و در حال حاضر یک هزار و 100 دانشجو داشته و در رشته های فنی مهندسی دانشجو پذیرش می کند.

این واحد در تمامی مقاطع تحصیلی دانشجو جذب می کند.

واحد زواره

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زواره سال 1382 تاسیس شده است و در حال حاضر 450 دانشجو در رشته های گرافیک، برق و نرم افزار دانشجو پذیرش کرده است.

این واحد دانشگاهی در مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کاردانی دانشجو دارد.

واحد فریدن

دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن در سال 1377 شروع به کار کرد و در سال 1387 مستقل شد. این واحد دانشگاهی در 28 رشته در تمام مقاطع دانشجو پذیرش می کند.

واحد فریدن درحال حاضر 600 دانشجو دارد.

واحد لنجان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در سال 1381 تاسیس شده است. این واحد با 1200 دانشجو در 16 رشته دانشگاهی از کاردانی تا کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کند.

واحد لنجان در جنوب شرقی استان اصفهان واقع شده است.

واحد هرند

دانشگاه آزاد واحد هرند سال 1378 تاسیس و از سال 79 رسما شروع به کار کرد. این واحد دانشگاهی رشته های زیادی داشته و 200 دانشجو دارد.

واحد اردستان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان سال 1367 تاسیس شده است. این واحد دانشگاهی با 27 رشته دانشگاهی 500 دانشجو دارد.

این دانشگاه در حال حاضر با 36 رشته فعال در 11گروه آموزشی کاردانی ، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشجوپذیرش می کند.

واحد مبارکه و شهر مجلسی

این دو واحد دانشگاهی با یکدیگر ادغام شده اند و واحد مبارکه در سال 1367 تاسیس شده است. این واحد دانشگاهی 2 هزار و 320 دانشجو در 92 رشته دارد.

واحد مبارکه از مقطع کاردانی تا دکتری دانشجو پذیرش می کند.

واحد شاهین شهر

دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر همسایه شمالی شهر اصفهان و به عنوان شهری نوبنیاد در آستانه اصفهان بزرگ می‌باشد که در شهرستان شاهین شهر و میمه قرار دارد.

واحد دانشگاهی شاهین‌شهر با هدف توسعه آموزش عالی در شهرستان شاهین شهرو میمه و نیز برقراری ارتباط پویا و همه جانبه صنایع همجوار همچون پالایشگاه نفت اصفهان، نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان، صنایع پتروشیمی، صنایع هواپیماسازی اصفهان، شهرکهای صنعتی همجوار و همچنین توسعه پژوهشهای علمی، کاربردی، ارتقای سطح فناوری و گسترش فرهنگ اسلامی فعالیت می‌کند.

واحد میمه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه در پانزدهم اسفند ماه 1368 تاسیس شد. در سال 1373 با بهره برداری از ساختمانی به زیربنای 6000 متر مربع و با تاسیس رشته های جدید و جذب دانشجو به صورت واحد مستقل دانشگاهی به فعالیت خود ادامه داد.

این واحد دانشگاهی 700 دانشجو دارد.

واحد دهاقان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در اسفند ماه سال 1366مجوز فعالیت خود را اخذ و در سال 1367با تک رشته علوم‌اجتماعی کار خود را از حسینیه اعظم شهر دهاقان آغاز نمود. به موازات فعالیت‌های علمی عملیات اجرایی مجتمع دانشگاه در زمینی به وسعت 30 هکتار در 3 کیلومتری جاده دهاقان ـ شهرضا شروع گردید.

این واحد دانشگاهی در حال حاضر نزدیک به 2600 دانشجو دارد.

دولت آباد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد با داشتن 35 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کار‌شناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی‌های پیوسته و ناپیوسته با داشتن بیش از3 هزار و 500 نفر دانشجو مشغول به فعالیت است.

واحد سمیرم

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم در سال 1384 تاسیس شد. این دانشگاه در دو رشته کاردانی نقشه کشی معماری و الکترونیک و با تعداد 23 نفر دانشجو کار خود را از نیمسال دوم 85-84 آغاز نمود.

این واحد دانشگاهی در حال حاضر 300 دانشجو دارد.

شهرضا

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در اسفند ماه 1367 به عنوان یکصد و یکمین واحد دانشگاهی به تصویب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی رسید و فعالیت خود را از نیمسال اول تحصیلی 69-68 آغاز نمود. دانشگاه شهررضا اکنون یکی از واحد های بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و بزرگترین قطب آموزش عالی شهرضا است.

واحد نایین

دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و ششم آبان ماه سال 1366 تاسیس شد. این واحد دانشگاهی در سال 1367 باحداقل امکانات، فعالیت آموزشی خود را باپذیرش 140 دانشجو در دو رشته کارشناسی روانشناسی عمومی و کاردانی برق و الکترونیک درساختمانی استیجاری به مساحت 400 متر مربع آغاز کرد. اکنون این واحد دانشگاهی 2 هزار و 200 نفر دانشجو دارد.

خمینی شهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر روز 27 اردیبهشت سال 1367 تاسیس شد و در ابتدا با پذیرش 600 نفر دانشجو در رشته‌های تک درس کار خود را آغاز کرد.

اکنون این واحد دانشگاه دارای 110 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری بوده که قریب به 8 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

واحد گلپایگان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در سال 1379 تاسیس شد. این واحد دانشگاهی 31 رشته دارد و تامقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کند.

اکنون واحد گلپایگان 500 دانشجو دارد.

واحد فلاورجان

دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان، در دوم مهرماه سال 1366 در شهرستان فلاورجان تاسیس گردید. این واحد در سال 1367 با رشته زبان و ادبیات عرب فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر با 29 مقطع و رشته تحصیلی 4 هزار دانشجو دارد.

فضای آموزشی این واحد بالغ بر ۲۸۳۷۵ متر مربع است. این واحد دارای ۳۳ آزمایشگاه، ۲ مرکز تحقیقات، ۹ کارگاه، کافی نت،یک سالن ورزشی،یک زمین بسکتبال، یک کتابخانه با ۴۳۵۶۶جلد کتاب در ۲۳۲۳۹ عنوان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995320

وب گردی

وب گردی